printlogo


مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی طالب(ع)؛
مراکز علمی حماسه شهدای مدافع حرم را به زیبایی تبیین کنند
مراکز علمی حماسه شهدای مدافع حرم را به زیبایی تبیین کنند
کد خبر: 2643
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) گفت: اگر یک مجموعه علمی عاشق، سال‌ها در زمینه پاسداشت و معرفی حماسه شهدای مدافع حرم قلم بزند باز هم جای کار دارد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام و المسلمین «سید حسن اکبری» در دیدار با اعضای ستاد یادواره شهدای مدافع حرم استان قم «مجاوران کریمه،‌ مدافعان عقیله» اظهار داشت: اگر یک مجموعه علمی عاشق، سال‌ها در زمینه پاسداشت شهدا قلم بزند باز هم جای کار دارد. باید رمز و راز این راه و این حماسه تبیین کنید، بالاخص برای کسانی که سوالات و شبهاتی از عرصه‌ای این دلیر مردان در آن وارد شده‌اند دارند. این مهمترین کاری است که باید انجام داد و توده مردم را با کار بزرگی که این شهدا کردند آشنا نمود.
 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم با اشاره به وجود قبور مطهر حدود 400 شهید مدافع حرم در شهر مقدس قم، ابراز داشت: کارگروهی را تشکیل دهید تا افرادی با بیان تاثیرگذار بروند در مدارس و مراکز آموزشی خاطراتی را از زندگی این شهدا،‌ حماسه آفرینی ها و منش این عزیزان برای نسل جوان و نوجوانمان بازگو کنند. این کار برای تربیت نسلی عاشق شهدا و راه و آرمان آنها بسیار موثر است.
 
وی افزود: می‌بایست خاطرات شهدای مدافع حرم را سند کنید. دفتر خاطرات و دلنوشته‌های شهدا و رزمندگان مدافع حرم را جمع کنید و به عنوان میراث معنوی ماندگار نگهداری کنید.
 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم با اشاره به آیه «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا وَ ...» خاطر نشان کرد: دیدید که چگونه نظام اسلامی و انقلاب ما توانست چهل سال این آیه را به معنای حقیقی کلمه تحقیق ببخشد. چگونه ما توانستیم کشوری همچون روسیه را در راه آرمان‌های خودمان همراه کنیم. این پیروزی بزرگ را حتما تبیین کنید.
 
وی تاکید کرد: ضرورت دارد از نقطه نظرات دلدادگان راه شهداء و دلسوختگان آرمان والای شهدا و رهنمودهای علما و بزرگان بیشتر استفاده شود.
 
اکبری در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم و تقدیر از تلاش های صورت گرفته، بر تلاش روزافزون در پاسداشت دستاورد خون‌های مطهر شهدا و ثبت دقیق تاریخ حماسه لشکر ۱۷ در دفاع از حرم‌های اهل بیت (ع) و انتقال صحیح آن به نسل‌های آینده تاکید کرد



انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/2643