printlogo


درآمد صادرات نفت و بودجه شرکت‌های دولتی در سال ۹۸ شفاف نیست/ دولتی‌ها اهل دور زدن تحریم نیستند!
درآمد صادرات نفت و بودجه شرکت‌های دولتی در سال ۹۸ شفاف نیست/ دولتی‌ها اهل دور زدن تحریم نیستند!
کد خبر: 2674
عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه میزان درآمد صادراتی حاصل از فروش نفت در بودجه سال ۹۸ به هیچ وجه شفاف نیست، گفت: متاسفانه ما با مسئولینی که خودشان را به خطر بیندازند تا تحریم‌ها را دور بزنند، مواجه نیستیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،هدایت الله خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره بودجه سال 98 گفت: بودجه سال آینده متاسفانه با واقعیت‌ها منطبق نیست و به دلایل مختلف آنرا کارآمد نمی‌‌بینم.

خادمی افزود: میزان درآمد صادراتی حاصل از فروش نفت به هیچ وجه شفاف نیست ضمن اینکه اگر آمریکا بر تحریم نفت ایران پافشاری کند باید برای دور زدن تحریم‌ها کاری کنیم ولی متاسفانه ما با مسئولینی که خودشان را به خطر بیندازند تا تحریم‌ها را دور بزنند، مواجه نیستیم. همچنین اگر درآمدهای صادراتی نفت ایران تحقق پیدا نکند قطعا در واردات به مشکل خورده و به همین دلیل درآمدی هم از طریق بیمه و عوارض در بخش گمرکات نخواهیم داشت. 

وی گفت: متاسفانه دولت بودجه لازم و کافی را برای اجرای پروژه‌های عمرانی در نظر نگرفته است و حتی حاضر نشده که هزینه‌های جاری خود را کم کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به عدم اصلاح پذیری بودجه سال آینده یا باید آن را رد کنیم یا باید چشم خود را بر واقعیت‌ها ببندیم.

خادمی درباره افزایش بودجه شرکت‌های دولتی در سال ۹۸ گفت: بودجه این شرکت‌ها در سال آینده به هیچ وجه شفاف نیست. این در حالی است که بودجه این بخش نسبت به سال جاری با افزایش چشمگیری مواجه بوده و 70 درصد بودجه سال آینده را به خود اختصاص داده است. اما جزئیات این بودجه به هیچ وجه معلوم نیست.

وی تصریح کرد: در گزارش قرائت شده مرکز پژوهش‌های مجلس در کمیسیون انرژی در خصوص بودجه سال آینده پیشنهادی مبنی بر کنار گذاشتن درآمد فروش صادرات نفت ایران از بودجه سال ۹۸ اعلام شد. بر همین اساس پیشنهاد شد درآمدها به صندوق توسعه ملی واریز شود تا برای اجرای کارهای عمرانی ذخیره شود. اما به نظر می‌رسد که این پیشنهاد قابلیت اجرا ندارد و لذا بهتر بود سال‌های قبل چنین پیشنهاداتی را اجرایی می‌کردیم نه در شرایط فعلی.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهتر است دولت هزینه‌های جاری خود را کاهش دهد افزود: متاسفانه دولت در بودجه سال ۹۸ این موضوع را رعایت نکرده است ضمن اینکه بخش‌های عمده‌ای از بودجه سال آینده تحقق پیدا نخواهد کرد و به نظر می‌رسد برای اداره کشور با مشکل مواجه خواهیم شد که در آن صورت با افزایش گرفتاری‌ها و نارضایتی‌ها و فقیرتر شدن مردم و افزایش تورم و رکود مواجه خواهیم بود.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/2674