printlogo


ساعت رسمی کشور از نیم سال دوم ثابت می‌شود/ تصویب طرح تغییر ساعت رسمی در مجلس زمان بر نیست
 ساعت رسمی کشور از نیم سال دوم ثابت می‌شود/ تصویب طرح تغییر ساعت رسمی در مجلس زمان بر نیست
کد خبر: 27636
عضو کمیسیون شورا‌های مجلس گفت: اعتقاد دارم که بررسی و تصویب طرح تغییر ساعت رسمی کشور در مجلس زمان بر نیست و انتظار داریم تا نیم سال دوم این قانون اجرایی شود و ساعت کشور در همان نیمه دوم سال باقی بماند و دیگر تغییر نکند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی  درباره در دستورکار قرار گرفتن طرح تثبیت ساعت رسمی کشور، اظهار کرد: اروپایی‌ها ۱۵ سال پیش طرح فرانسوی‌ها را به قانون تبدیل کردند که بر اساس آن در شش ماهه اول سال نیم ساعت ساعت‌ها به جلو کشیده شود و در شش ماه دوم در سر جای سابق خود بر می‌گردد.

وی ادامه داد: مطالعات اروپایی‌ها نشان داد نه تنها اجرای قانون تغییر ساعت رسمی منجر به بهبود شاخص‌های اقتصادی آن‌ها نشده بلکه تبعات فرهنگی، اجتماعی و فیزیولوژی شده به طوری که مردم با مشکلات روحی و روانی دست و پنجه نرم می‌کنند.

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شورا‌ها گفت: دو سال است که دیگر قانون تغییر ساعت رسمی در اروپا اجرا نمی‌شود و بر اساس مطالعاتی که در کشورمان صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که اجرای قانون تغییر ساعت رسمی کشور باعث به هم خوردن سیستم بدن شده و تبعات روحی و روانی برای مردم به همراه دارد برای همین باید زمان مانند گذشته ثابت باشد.

ابوترابی بیان کرد: اعتقاد دارم که بررسی و تصویب طرح تغییر ساعت رسمی کشور در مجلس زمان بر نیست و انتظار داریم تا نیم سال دوم این قانون اجرایی شود و ساعت کشور در همان ساعت نیمه دوم سال باقی بماند و دیگر تغییر نکند.



انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/27636