printlogo


مشاور سابق آیت‌الله رفسنجانی در گفتگو با قم فردا:
پیشرفت و اقتدار ایران قابل‌مقایسه بازمان پهلوی نیست/ پیشرفت‌های ایران بعد از انقلاب قابل‌انکار نیست
پیشرفت و اقتدار ایران قابل‌مقایسه بازمان پهلوی نیست/ پیشرفت‌های ایران بعد از انقلاب قابل‌انکار نیست
کد خبر: 2817
مشاور رسانه ای شهردار تهران گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سطوح مختلف پیشرفت های زیادی کسب کرده ایم و آمارهای جهانی نیز این مسئله را اذعان می کنند، اقتدار و پیشرفت انقلاب اسللامی قابل انکار نیست.
 غلامعلی رجائی مشاور سابق آیت الله هاشمی رفسنجانی در گفتگو با خبرنگارقم فردا، اظهار داشت: پیشرفت های بعد از پیروزی انقلاب ابعاد مختلفی دارد از جمله در خصوص کارآمدی دین ، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دین یک امر فردی بود پهلوی پدر و پسر تعارضات زیادی با دین داشتند، در این زمینه تحقیقات زیادی انجام داده ام پهلوی ها اساسا دین ستیز بودند.

وی گفت: در دوران رضاشاه با احکام اسلامی مانند حجاب به صورت علنی مخالفت شد و در زمان پهلوی دوم هم روحانیون سرکوب می شدند از جمله کشتار روحانیون در فیضیه قم نشان از دین ستیزی  پیش از انقلاب داشت.

رجائی خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب دین پرو بال پیدا کرد و احکام دین به سمت اجرائی شدن رفت، در زمان پهلوی حج مفهوم نداشت و تنها انجام اعمال ظاهری بود اما بعد از انقلاب حج مفهوم واقعی خود را پیدا کرد و مسئله برائت مطرح شد به این معنی که از شیطان های مجسم  سیاسی و اقتصادی روز باید برائت جست و تنها به سنگ زدن به نماد شیطان نباید اکتفا کرد.

مشاور سابق رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: بعد از انقلاب گرایش جوانان به سمت دین افزایش پیدا کرد در زمان پهلوی برنامه شاه این بود که جوانان به انحراف کشیده شوند از جمله اردوهای شمال و یا فیلم های مستهجنی که بر روی پرده های سینما می رفت، با دیدن این فیلم ها کاملاً مشخص می شود که پهلوی به دنبال انحراف جوانان بود، حتی ادبیات در آن زمان ادبیات مستهجنی شده بود اما بعد از انقلاب ادبیات بسیار فاخر شد.

مشاور رسانه ای شهردار تهران گفت: با وقوع جنگ تحمیلی میهن پرستی به معنای واقعی افزایش پیدا کرد، مسئله ای که در زمان پهلوی بیان می شد اما هرگز عمل نمی شد نمونه آن از دست دادن بحرین بود شاه به راحتی استان چهاردهم ایران را به بهانه اینکه در کنار هر ایرانی نمی توانم یک پاسبان بگذارم از دست داد و با میان داری انگلیس استان بحرین را از دست دادیم.

کارشناس مسائل سیاسی گفت:  فضای باز رسانه ای بعد از پیروزی انقلاب قابل مقایسه با گذشته نیست تیراژ مجلات علمی که به سمت علمی پیش می رود افزایش پیدا کرده، تعداد دانشگاه های و سطح علمی آن‌ها همچنین  پیشرفت‌ها سطوح بالای دانشگاهی قابل مقایسه با دوران شاه نیست البته 40 سال از آن دوران گذشته کمیت هم مؤثر بوده اما سمت‌وسوی آموزش علمی به سرعت پیشرفت کرده که قابل مقایسه با گذشته نیست میزان مقالات علمی که آمارهای جهانی از ایران ارائه می دهند تفاوت بسیار زیادی با دوران شاه دارد نمی توان این پیشرفت ها را انکار کرد.

مشاور رسانه ای شهردار تهران افزود: پیشرفت های که در زمینه صنایع دفاعی و صنایع دفاعی در دوران انقلاب کسب کرده ایم قابل مقایسه با گذشته نیست و نمی توان آن‌ها را انکار کرد میزان این توانمندی و پیشرفت در آمارهای مرکز آمار هم ثبت شده است، اکنون موشک ها و تانک ها را در داخل کشور تولید می کنیم آن هم توسط متخصصان داخلی مسئله ای که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی اصلاً وجود نداشت.

رجائی افزود: پیشرفت ها در خصوص صنعت مخابرات و فیبر فوق العاده بوده است، ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در خصوص پیشرفت های علمی و غیرعلمی در منطقه حرف اول را می زند آمارهای جهانی هم اعلام کردند به لحاظ سطح پیشرفت علمی ایران جزء 8 کشور برتر جهان است در منطقه هم بدون چون و چرا سال‌هاست ایران قدرت برتر است و حرف اول را می زند کشورهای منطقه هم به این مسئله معترف هستند که همگی به برکت انقلاب اسلامی بوده است.


انتهای پیام/170
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/2817