printlogo


رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم:
بیماران کرونایی با تاخیر به بیمارستان مراجعه می کنند/پرونده کودک فوت شده در دندان پزشکی درحال پیگیری است
 بیماران کرونایی با تاخیر به بیمارستان مراجعه می کنند/پرونده کودک فوت شده در دندان پزشکی درحال پیگیری است
کد خبر: 28281
رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم با اشاره به اینکه هیچ فوتی از کادر درمان در پیک چهارم و پنجم قم نداشتیم، گفت: مهمترین راه درمان و کنترل بیماری کرونا پیشگیری است اما متاسفانه بیماران کرونایی با تاخیر به بیمارستان مراجعه می کنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، دکتر عادلی پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود به مناسبت روز پزشک که به صورت مجازی برگزار شد ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت مدافعان سلامت در روزهای کرونایی با اشاره به شهادت 5نفر از کادر درمان بر اثر ابتلا به کرونا در راه مبارزه با این بیماری، اظهار داشت: امیدواریم با اقدامات عاقلانه و رعایت پروتکل های بهداشتی، هرچه سریعتر این بیماری از جامعه و دنیا ریشه کن شود.
وی ادامه داد: تمام همکاران باید این فرصت خدمت را مغتنم بشماریم و وظیفه خود را انجام دهیم.
رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم بااشاره به اینکه کرونا ویروسی است که به شدت خود را تغییر می دهد و همان طور که رهبری فرمودند منحوس است، گفت: بسیاری از اطلاعاتی که در فضای مجازی در خصوص درمان دست به دست می شود درست نیست.
وی ادامه داد: درمان بیمار کرونایی بر اساس آخرین اطلاعات جهانی انجام می شود و برخی داروها که در فضای مجازی اعلام می شود تاثیری ندارد درست نیست. این داروها در درمان کرونا موثر است ولی باید به موقع تجویز شود.

مراجعه بیماران کرونایی با تاخیر است
عادلی با اشاره به اینکه متاسفانه مراجعه بیماران با تاخیر است، افزود:  مهمتر از درمان پیشگیری است پیشگیری موثر تر و با هزینه کمتری انجام می شود بسیار ساده تر است.
وی اضافه کرد: باید به سمت پیشگیری برویم . واکسیناسیون گام اول پیشگیری است و در کنار واکسیناسیون استفاده از وسایل حفاظت فردی مانند ماسک، رعایت فاصله فیزیکی ، عدم حضور در تجمعات و قرنطینه افراد مبتلا بسیار موثر است.

کنترل بیماری با رعایت کامل پیشگیری
رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم با اشاره به اینکه باید تمام پیشگیری ها رعایت شود تا بیماری هم کنترل شود، گفت: این بیماری به شدت خود را تغییر می دهد و پزشکان باید بر اساس اطلاعات جهانی درمان انجام دهند.
وی تصریح کرد: در کشور بسیاری از بیماری ها مانند آبله، فلج اطفال و ... بر اساس واکسیناسیون کنترل شد و کرونا هم بر اساس واکسیناسیون کنترل می شود. اینکه واکسن بزنیم یا نزنیم کاملا مشخص است که باید بزنیم و بر اساس اطلاعات علمی دنیای کسی که واکسن زده باشد کمتر مبتلا می شود و شدت ابتلا و فوتی بسیار کمتر خواهد بود.
عادلی ادامه داد: حتما واکسن زده شود. نوع واکسن تفاوتی ندارد و بهترین واکسن واکسنی است که در دسترس شما می باشد. واکسن هم مانند بسیاری از وسایلی که ما استفاده می کنیم خوبی ها و بدی هایی دارد. بدی واکسن هم یکسر عوارض است.
وی خاطرنشان کرد: حمایت خانواده ها از همکاران ما در دفاع از سلامت مردم و مبارزه با بیماری بسیار موثر است چرا که در کنار این اتفاقات و فوتی ها و استرس های بسیار که به همکاران وارد می شود این حمایت موثر است اما خود خانواده ها هم در کنار این مسئله متوجه آسیب هستند که تلاش شده خانواده ها هم واکسینه شوند که در دو هفته گذشته در حال پیگیری و عملیاتی شدن است. البته در ابتدای شیوع بیماری حمایت های مادی و معنوی زیادی از کادر درمان و خانواده آنها انجام شد که امیدواریم ادامه داشته باشد.

پرونده کودک فوت شده در دندان پزشکی درحال پیگیری است
رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم در پاسخ به سوال خبرنگار قم فردا در خصوص آخرین وضعیت پرونده فوت یک کودک در دندان پزشکی، گفت: حساسیت زیادی در این پرونده وجود دارد. یک کودک سالم برای یک اقدام ساده دندان پزشکی  به دندان پزشکی مراجعه کرده که فوت شده است.
وی ادامه داد: این پرونده در حال رسیدگی و درحال کارشناسی است. هم سیستم قضائی استان و هم سازمان نظامی پزشکی و هم پزشک قانونی در حال پیگیری این مسئله هستند.

پنج شهید کادر درمان قم در مسیر مبارزه با کرونا
عادلی با اشاره به اینکه همه پزشکان در بخش خصوصی در مطب ها در حال فعالیت هستند، گفت: تمام همکاران پزشک ما در حال کمک برای ریشه کن کردن این بیماری هستند بعضی از همکارن روزها تعطیل هم مریض ویزیت می کنند برخی از همکاران در زمان استراحت خود در فضای مجازی به سوالات پاسخ می دهند و بیمار را راهنمایی می کنند.
وی عنوان کرد: پزشکان عمومی، فوق تخصص ریه، متخصص عفونی از کادر درمانی هستند که  بیشتر بار درمان بیماری را بر دوش دارند.
رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم با اشاره به اینکه کل اعضای جامعه پزشکی در قم 4هزار نفر است، گفت: حدود  1200نفر پزشک عمومی هستند و حدود 800متخصص و فوق تخصص و مابقی شامل ماما، دندان پزشکی و... هستند.

هیچ فوتی از کادر درمان در پیک چهارم و پنجم قم نداشتیم
وی بیان داشت: آمار دقیقی از ابتلا جامعه پزشکی نداریم. تعداد زیادی از همکاران ما در بیمارستان ها در همه پیک ها بستری شدند حتی در پیک پنجم هم برخی از همکاران به بیماری کرونا مبتلا و بستری شدند  همه خوشبختانه حال همه آنها خوب و مرخص شده اند. همکار داشتیم که به صورت خانوادگی بستری بودند .
عادلی با اشاره به اینکه خوشبختانه در پیک های چهارم و پنجم فوتی در جامعه پزشکی نداشتیم ، گفت: پنج نفر از همکاران ما در این راه جان خود را از دست دادند و از دید ما شهید هستند اما از نظر ضوابط و قوانین پرونده آنها در مراجع در حال پیگیری است.



انتهای پیام/160


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/28281