printlogo


عضو شورای اسلامی شهر قم در گفتگو با قم فردا:
شهرداری قم حق حذف پارکینگ ها را خرج ساخت پارکینگ کند
شهرداری قم حق حذف پارکینگ ها را خرج ساخت پارکینگ کند
کد خبر: 28552
عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه شهرداری حق حذف پارکینگ دریافت می کند باید بیش از این ها در ساخت پارکینگ در هسته مرکزی شهر ورود کند گفت:شهرداری تلاش خودش را در زمینه ساخت پارکینگ انجام می دهد اما بنده احساس می کنم آن چیزی که باید اتفاق بیفتد هنوز در مسئله ساخت پارکینگ ها اتفاق نیفتاده است.
سید مجتبی سبحانی عضو شورای اسلامی شهر قم در گفتگو باخبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت:باتوجه به اینکه شهرداری حق حذف پارکینگ دریافت می کند باید بیش از این ها در ساخت پارکینگ در هسته مرکزی شهر ورود کند بافت مرکزی شهر قم هم طرح ترافیک دارد و هم مراکز تجاری در بافت مرکزی شهر وجود دارد و دسترسی ها سخت است .

وی خاطر نشان کرد : مبالغ به شهرداری جمع کرده است مبالغ قابل قبولی است و باید به مسئله پارکینگ سازی و توجه بیشتری داشته باشد این رقم بسیار خوبی است اما هنوز پارکینگ هایی که به صورت مشارکتی عمل می کند به نتیجه نرسیدند به عنوان مثال در صفاییه دورشهر عمار یاسر باید از طریق همان حقوق پارکینگ هایی که گرفته شده است پارکینگ ساخته شود .

عضو شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد : با توجه به اینکه هزینه ها افزایش پیدا کرده است شهرداری نمی تواند به تنهایی ساخت پارکینگ را انجام دهد باید با سرمایه گذار بخش خصوصی وارد ساخت پروژه های پارکینگ شود این یکی از مطالبات اصلی شورای شهر از شهرداری است.

 وی تاکید کرد: شهرداری برای ساخت پارکینگ باید  سرمایه گذار جذب کند مانند مشهد که با وجود شلوغی هسته مرکزی شهر اطراف حرم امام رضا مشکل پارکینگ و ترافیک وجود ندارد و مجتمع های تجاری که در اطراف حرم امام‌رضا ساخته شدن همگی دارای پارکینگ هستند.

عضو شورای اسلامی شهر قم بیان داشت: باید برای ساخت پارکینگ ها در مجتمع های تجاری مشوق های اصلی شهرداری در نظر گرفته شود سبحانی در پاسخ به این سوال که آیا اهرم فشاری از سوی شورای اسلامی شهر قم روی شهرداری وجود دارد تا مسئله رها شده پارکینگها به صورت جدی تر توسط شهرداری قم دنبال شود؟ گفت :این مسئله باید از طریق کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر از شهرداری مطالبه شود البته شورای شهر نیز به عنوان نمایندگان مردم قم این مطالعه را از شهرداری دارند.

 وی عنوان داشت: مسئله نبود پارکینگ در هسته مرکزی شهر علاوه بر سختی رفت و آمد برای شهروندان باعث از رونق افتادن کسب و کار بازاریان و کاسبان نیز شده است و باعث خسارت اقتصادی به شهر می شود.

سبحانی ادامه داد: شهرداری تلاش خودش را در زمینه ساخت پارکینگ انجام می دهد اما بنده احساس می کنم آن چیزی که باید اتفاق بیفتد هنوز در مسئله ساخت  پارکینگ ها اتفاق نیفتاده است پارکینگ شهید کاظمی به علت اختلالی که در سرمایه گذاری ایجاد شده است راه اندازی نشده است و تنها زمین خاکی آن فعلا پارکینگ شده است ولی با همین وجود بار سنگینی را از صفاییه برداشته است.


انتهای پیام/170


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/28552