printlogo


بیمارستان پیشرفته دائمی تنفسی شهدای ارتش جمهوری اسلامی در قم افتتاح شد
بیمارستان پیشرفته دائمی تنفسی شهدای ارتش جمهوری اسلامی در قم افتتاح شد
کد خبر: 28580
بیمارستان پیشرفته دائمی تنفسی شهدای ارتش جمهوری اسلامی با ۷۰ تخت که در مدت هشت روز در محوطه بیمارستان شهید بهشتی قم احداث شده است، با حضور مقامات ارتش از جمله امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی و بهرام سرمست استاندار قم به بهره‌برداری رسید.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، فرمانده دانشکده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در این آیین گفت: بیمارستان تنفسی شهدای ارتش قم هشتمین بیمارستان تنفسی دایمی است که توسط ارتش جمهوری اسلامی در کشور احداث شده است.

سرهنگ خلبان ولی رحمانی افزود: بیش از ۲۰ هزار ساعت نفر و ۱۰ هزار ساعت تجهیزات مهندسی برای بهره‌برداری از این بیمارستان ۷۰ تختخوابی که قابلیت افزایش تا ۱۰۰ تخت را دارد، به کار گرفته شده است.

وی اضافه کرد: این بیمارستان با وسعت ۸۰۰ مترمربع، با سازه بسیار مستحکم فلزی و با عمق پی بتنی ۲ و نیم متر بنا شده و فندانسیون آن قابلیت احداث ساختمانی هشت طبقه را دارد.

مدیر طرح‌های محرومیت‌زدایی نیروی زمینی ارتش ادامه داد: تخت‌های بیمارستانی آی سی یو، تانکر اکسیژن ۱۰ تنی، تجهیز تمام تخت‌ها به اکسیژن پرتابل، مانیتورینگ و اتاق احیا شامل تخت cpr و الکترو شوک و سامانه مستقل اکسیژن، ساکشن و ترالی اورژانس از جمله تجهیزات بیمارستان شهدای ارتش قم است.

رحمانی بیان کرد: سیستم اکسیژن‌رسانی این بیمارستان به سه صورت مرکزی(سنترال) با مخزن ۱۰ تنی،  دستگاه‌های اکسیژن ساز متحرک(پرتابل) و کپسول‌های اکسیژن است تا در هر حالتی بتواند به بیماران اکسیژن‌رسانی‌کند.

به گفته وی، تخت بیماران این بیمارستان، برقی و مجهز به ریموت و نیز سیستم هشدار به پرستار و متصل به سیستم مانیتورینگ کنترل مرکزی از ایستگاه پرستاری و ۲ سیستم مانیتورینگ متحرک می‌باشد.

وی افزود: پنل‌های ضد حریق و آنتی باکتریال و مجهز به سامانه پیشرفته سرمایش و گرمایشی و تصفیه هوا و نیز تجهیزات بسیار پیشرفته، این بیمارستان را برای استفاده دائمی، حتی بعد از نابودی ویروس کرونا با اهداف مختلف بیمارستانی مناسب نموده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این آیین با بیان این‌که کار ارتش ، فوق جهادی بود، گفت: این بیمارستان در مدت هشت روز با ۴۸۰ کامیون خاک‌برداری شد و فندانسیونی که برای هشت طبقه کشش دارد، با تمام امکانات ساختاری، سازه‌ای و با حدود ۷۰ تخت که ظرفیت افزایش تا ۱۰۰ تخت را دارد، احداث شده‌است.

محمدرضا قدیر با اشاره به این‌که بیمارستان شهدای ارتش سرمایه‌ای در تمام بحران‌ها برای قم است، افزود: ثابت شد که اقتدار ارتش فقط در بعد نظامی نیست و نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جهان جزو ارتش‌های قوی و کارآمد است که انگیزه‌ای دینی و اسلامی نیز این مساله را دوچندان کرده است.

در پایان این آیین، بهرام سرمست استاندار و محمدرضا قدیر رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با اهدای لوح و هدایایی از خدمات امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، سرهنگ خلبان ولی رحمانی فرمانده دانشکده هوانیروز ارتش، امیر سرتیپ جلالی نسب معاون اطلاعات نیروی زمینی ارتش، حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانعلی صالحی نصب رییس عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش تقدیر نمودند.




انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/28580