printlogo


خطر سینوسی شدن شرایط کرونایی قم با افزایش مسافرت ها و تجمع ها
خطر سینوسی شدن شرایط کرونایی قم با افزایش مسافرت ها و تجمع ها
کد خبر: 28697
ئیس مرکز بهداشت استان قم با بیان اینکه وضعیت ابتلای به بیماری در قم روند نزولی پیدا کرده، گفت: با توجه به افزایش مسافرت‌ها و تجمع‌ها، خطر سینوسی شدن وضعیت کرونایی استان وجود دارد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،سیامک محبی  در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران استانداری قم ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بیماری کرونا در قم و واکسیناسیون گفت: روند ابتلا به کرونا در اغلب شاخص‌ها در قم روند نزولی است؛ اما در هفته منتهی به ۱۹ شهریور ۳ هزار بیمار قطعی مبتلا به کرونا در قم شناسایی شده که در مقایسه با هفته گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

رئیس مرکز بهداشت استان قم با اشاره به اینکه روند واکسیناسیون در قم مطلوب است و تاکنون ۳۰ هزار دوز واکسن در مراکز تجمیعی قم تزریق شده است، افزود: افرادی که به دلائلی واکسن نزده‌اند اطمینان داشته باشند که در تیر رس ویروس کرونا قرار دارند و هر چه زودتر نسبت به تزریق اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه به طور متوسط روزانه ۱۰ هزار دوز واکسن در بین شهروندان قمی تزریق می‌شود، ادامه داد: دو سوم ظرفیت موجود عملاً خالی است و احتیاجی به افزایش مراکز جدید تجمیعی در شهر قم نیست.

رئیس مرکز بهداشت استان قم با اشاره به افزایش تجمعات و سفرها، بیان کرد: هرچند وضعیت ابتلای به بیماری در قم روند نزولی پیدا کرده اما با توجه به افزایش مسافرت‌ها و تجمع‌ها خطر سینوسی شدن وضعیت کرونایی استان وجود دارد شهروندان باید بیشتر نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی وفادار باشند.

رئیس مرکز بهداشت استان قم با بیان اینکه قم از موج پنجم کرونا خارج شده اما همچنان تا رسیدن به وضعیت آبی و عادی فاصله بسیار زیادی دارد، ادامه داد: به زودی در شهرستان‌های کهک و جعفرآباد دو مرکز تجمیعی راه اندازی خواهد شد تا روند واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال طی روزهای آتی عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه در ۱۸ مرکز تجمیعی قم، ظرفیت تزریق روزانه ۳۰ هزار دوز واکسن وجود دارد، گفت: حدود ۴۰ درصد از افراد بالای ۱۸ سال قم دز اول و ۲۰ درصد نیز هر دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند.

محبی با اشاره به اینکه میانگین واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال در کشور، ۸۸ درصد است؛ در حالی که میانگین واکسیناسیون این گروه سنی در قم کمتر از ۷۰ درصد است و این مسئله می‌تواند در ایجاد موج ششم در آبان ماه سال جاری تاثیرگذار باشد، افزود: ۸۶ درصد از فرهنگیان قم واکسینه شده‌اند و به زودی تمام این افراد هر ۲ دوز واکسن را دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد زندانیان استان قم نیز هر دو دوز واکسن را تزریق کرده‌اند، گفت: افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند در آبان ماه سال جاری در تیررس موج بعدی کرونا قرار خواهند داشت.

محبی با تاکید بر اینکه درصد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در آرامستان ها، ناوگان اتوبوس رانی درون و برون شهری، جایگاه‌های سوخت و مجتمع‌های خرید و پاساژها، نانوایی‌ها، بستنی و آبمیوه فروشی‌ها، اغذیه فروشی، گیم نت و آرایشگاه‌ها قابل قبول نیست، افزود: استفاده از ماسک توسط مردم ۶۲ درصد برآورد می‌شود و رعایت کلی پروتکل‌های بهداشتی در قم نیز ۵۰ درصد ارزیابی می‌شود.

وی با اشاره به رعایت هیات‌های مذهبی در طول ایام سوگواری ماه محرم و صفر نسبت به دستورالعمل‌های بهداشتی، ادامه داد: این مساله در کنترل موج پنجم کرونا تاثیر به سزایی داشته است.


انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/28697