printlogo


جانشین فرماندهی سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) استان قم:
وظیفه مدیرمحلات احصا مشکلات و معضلات است/ تقسیم بندی استان به ۱۱۵محله در طرح محله محوری
وظیفه مدیرمحلات احصا مشکلات و معضلات است/ تقسیم بندی استان به ۱۱۵محله در طرح محله محوری
کد خبر: 28930
جانشین فرمانده سپاه قم بااشاره به اینکه استان را به ۱۱۵محله که ۲۰محله آن در پردیسان و مابقی در قم هست تقسیم بندی کرده ایم، گفت: مدیرمحلات وظیفه احصای مشکلات و معضلات محلات خود چه از لحاظ زیرساختی و چه از لحاظ فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را دارند.
 سردار محمدرضا موحد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا با اشاره به مسئله محله محوری در قراگاه 19دی، اظهار داشت:  بعد از سخنان مقام معظم رهبری در جمع مردم قم در سالروز ۱۹ دی و ابراز نگرانی ایشان از وضعیت فرهنگی شهر قم، قرارگاه ۱۹ دی به‌منظور پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب ایجاد شد.
وی ادامه داد: از سال گذشته هم با تاکید رئیس دفتر مقام معظم رهبری دبیری این قرارگاه به سپاه و سردار شاهچراغی محول شد.
جانشین فرماندهی سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) استان قم بیان داشت: بعد از این امر حدود  9کمیته زیر مجموعه قرارگاه 19دی تشکیل شده است که در این راستا بتوانیم علاوه بر ظرفیت های سپاه از ظرفیت های سایر سازمان ها و نهادهایی که در استان هستند با هدایت و مسئولیت امام جمعه استان آیت الله سعیدی فعالیت کنیم.
وی عنوان کرد: بر اساس آماری که از کمیته امداد، بهزیستی، اطلاعات، ناجا و اطلاعاتی که خود سپاه داشت شروع به تقسیم بندی استان کردیم که در ابتدا استان  به 15محله تقسیم شد.
موحد با اشاره به اینکه  در ابتدا بحث محله محوری را برای محله های آسیب پذیر قم شروع کردیم، گفت: با شیوع کرونا به این نتیجه رسیدیم که سیستم محله محوری سیستم خوبی است و با این طرح می توانیم محله ها را پشتیبانی کنیم.
وی اضافه کرد: در ابتدای شیوع کرونا که وضعیت خوب نبود این طرح بسیار به ما کمک کرد به همین دلیل محلات را به 52محله افزایش دادیم.
جانشین فرماندهی سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) استان قم خاطرنشان کرد: مدتی با همین روند پیش رفتیم اما به دلیل اینکه حجم کار بالا بود و اندکی مدیریت سخت بود سعی کردیم بر اساس اطلاعات، محلات را افزایش دهیم.
وی ابراز داشت: در حال حاضر 115محله در استان روی نقشه مشخص شده است و مدیران خواهر و برادر هر محله هم منتصب شده اند.
موحد تاکید کرد: ساختار و سازمان شورای محله مشخص شده است که وظیفه اصلی آنها مشخص کردن مشکلات، معضلات و آسیب های محله هم از لحاظ فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است و در ادامه هم  کمک به حل مشکلات محلات با استفاده از ظرفیت تمام سازمان ها و نهاد های استان می باشد.در این زمینه هم سپاه استان قم در مسیر تسهیل گری مشکلات فعالیت هایی را انجام می دهد.
وی ادامه داد: در حال حاضر 20محل در پردیسان و 95محله در قم روی نقشه تقسیم بندی شده است.  محلاتی که توانسته اند خوب عمل کنند موفق تر بوده اند .
جانشین فرماندهی سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) استان قم افزود: با توجه به وضعیت و مشکلات و معضلاتی که در هر محله وجود دارد هر چند پایگاه و یا هر یک پایگاه را یک محل قرار داده ایم. حال مدیر آن محله میتواند فرمانده پایگاه، امام جماعت محل و یا یک فرد معتمد در آن محل باشد.
وی گفت: در حال حاضر تعداد زیادی از سازمان ها با ما در محله محوری در حال فعالیت هستند و در حال شکل گیری این هم افزایی هستیم.
موحد با اشاره به اینکه هر مدیرمحله مشکلات و معضلات محله خود را از نظرزیرساختی و یا فرهنگی اقتصادی و اجتماعی احصا کند، بیان داشت: باید این مسئله در استان محور قرار بگیرد.
وی تصریح کرد: این مسئله یکی از دغدغه های رهبری است که باید تمام ارگان ها و نهادها با یکدیگر برای حل مشکلات استان همکاری کنند.


انتهای پیام/160


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/28930