printlogo


مسئول دفتر کارگروه های مشورتی و نظارتی احمد امیرآبادی:
روحیه جهادی و آتش به اختیاری از خصوصیات اعضای کارگروه های مشورتی است/ برای پیگیری مشکلات مردم خط کشی جناحی نداریم
روحیه جهادی و آتش به اختیاری از خصوصیات اعضای کارگروه های مشورتی است/ برای پیگیری مشکلات مردم خط کشی جناحی نداریم
کد خبر: 28942
مسئول دفتر کارگروه های مشورتی و نظارتی دکتر امیرآبادی فراهانی با اشاره به اینکه عامل اصلی موفقیت کارگروه ها اخلاص و روحیه جهادی است، گفت: روحیه جهادی و آتش به اختیاری از خصوصیات اعضای کارگروه ها است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حمید اورعی در میزگرد بررسی عملکرد کارگروه های مشورتی امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی که در دفتر پایگاه خبری قم فردا برگزار شد با اشاره به اینکه این کارگروه ها از سال 1396 فعالیت خود را شروع کرده است، اظهار داشت: در آن سال ها به دنبال طرحی و برنامه ای بودیم که بتوانیم از ظرفیت اساتید، نخبگان و متخصصین استان در راستای حل مشکلات استان استفاده کنیم که این کارگروه ها با هدف پیگیری مطالبات مردم طراحی شد.
وی ادامه داد: در آستانه پنجمین سال تاسیس این کارگروه ها شاهد هستیم که جمعی از متخصصین و اساتید و نخبگان استان دور هم برای حل مشکلات استان و کشور جمع شده اند.
مسئول کارگروه های مشورتی و نظارتی با اشاره به اینکه در قم در راستای سرمایه های اجتماعی و مردمی اقدامات موثری رخ نداده است، گفت: الگوی کارگروه ها بعد از طراحی فعالیت خود را آغاز کرد و تا به امروز در حال فعالیت است و انتظار از این کارگروه ها بسیار بالاست.
وی ادامه داد: عقیده ما است که استان باید توسط مردم اداره شود. اگر نقش مردم در استان پررنگ شود خیلی از مشکلات حل خواهد شد.
روحیه جهادی و آتش به اختیاری از خصوصیات اعضای کارگروه ها است
اورعی با اشاره به اینکه گفتمان این کارگروه ها گفتمان گروه جهادی است، بیان داشت: مسئله بعدی در کارگروه هامسئله آتش به اختیاری است البته آتش به اختیاری به معنای واقعی خود که مد نظر حضرت آقا می باشد. در این خصوص به دریاچه نمک استان که در حال واگذاری بود و با مطالبات کارگروه ها بهره برداری از دریاچه نمک به استان قم واگذار شد اشاره می کنیم.
وی اضافه کرد: برای اینکه این گفتمان ها عملیاتی شود به یکسری ابزارها نیاز داریم که یکی از این ابزار ها قدرت نماینده مجلس است که این کارگروه ها در قالب مشاور نماینده مجلس می توانند مطالبات را انجام دهند. یکی از نظارت هایی که در این سال ها توسط کارگروه ها انجام شد مسئله تحقیق و تفحص از معادن کشور بوده است.
مسئول کارگروه های مشورتی و نظارتی ادامه داد:کارگروه ها در دو سطح ملی و استانی فعالیت می کنند.در سطح ملی مهمترین مسئله ای که پیگیری شد موضوع طرح صیانت بود البته بیشتر ماموریت های کارگروه ها در سطح استانی است .
وی در ادامه با اشاره به نحوه انتخاب افراد در کارگروه ها، گفت: انتخاب به دو نحو انجام می شود که در یک وجه خود فرد مراجعه می کند و رزومه خود را تحویل می دهد و در وجه دیگر دبیر و مسئول کارگروه فردی را پیشنهاد میدهد و از آن شخص دعوت می شودو رزومه او را دریافت می کنیم و در نهایت هم رزومه ها در یک شورای همفکری مورد بررسی قرار میگیرد.
برای پیگیری مشکلات مردم خط کش سیاسی و جناحی نداریم
اورعی با اشاره به اینکه ما برای پیگیری مشکلات مردم خط کش سیاسی و جناحی نداریم، عنوان کرد: در خصوص حل مشکلات و نتیجه بخش بودن فعالیت ها در آستانه پنجمین سال تاسیس کارگروه ها می توانیم بگوئیم 60تا70درصد موفق بوده ایم و دلیل عدم موفقیت 100درصدی هم به مشکلات موجود در دولت قبل، مدیران نالایق، مشکلات موجود در ادارات و ارگان ها وبرخی موارد دیگر برمی گردد.
وی تصریح کرد: چرا مدیران کل برای خود کارگروه تشکیل نمی دهند؟ چرا مدیران کل از متخصصین و نخبگان استفاده نمی کنند؟ چرا مدیران کل پاسخگو نیستند؟ چرا کسی به جوانان متخصص توجه نمی کند؟
عامل اصلی موفقیت کارگروه ها اخلاص و روحیه جهادی است
مسئول کارگروه های مشورتی و نظارتی بااشاره به اینکه 500نفر در قالب سه سطح از کارگروه ها در حال فعالیت هستند، افزود: عامل اصلی موفقیت کارگروه ها اخلاص و روحیه جهادی اعضای کارگروه ها در حل مشکلات و دغدغه ای که نسبت به مطالبات دارند می باشد.
وی ادامه داد:  کارگروه ها در ابتدا تحت نظر آقای امیرآبادی شکل گرفت اما در ادامه وقتی مجمع نمایندگان استان شکل گرفت برای ورود کارگروه ها به این مجمع مشورت ها و جلساتی برگزار شد که 7حسن و 8عیب احصا شد که در نهایت تصمیم بر ماندن کارگروه ها در دفتر آقای امیرآبادی گرفته شد.
اورعی ابراز داشت: در این دولت مردمی باید مدیران جهادی بر سر کار بیایند. مدیرانی که با مردم در ارتباط باشد و مشکلات آنها را حل کند.
از مدیرانی که تخلف دارن نمی توان گذشت
وی ادامه داد: کارگروه ها مطالبات مردم را از مدیران در خواست می کنند و به آنها فشار می آورند تا مشکلات شهر حل شود. از مدیری که در استان تخلف دارد و بیت المال را حرام می کند نمی توان گذشت.
مسئول کارگروه های مشورتی و نظارتی با اشاره به اینکه از حضور تمام افراد متخصص و نخبه با روحیه جهادی در کارگروه ها استقبال می کنیم ، گفت: رویکرد آینده ما هم این است که در خصوص کارگروه ها یک پایش و سازماندهی مجددی انجام دهیم. میدواریم در ظرفیت های جدید از توانمندی جوانان استفاده کنیم.
انتهای پیام/160


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/28942