printlogo


عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه:
تحریم ها عامل پیشرفت کشور است/دولت ها توانمندی های داخل را دست کم نگیرند
تحریم ها عامل پیشرفت کشور است/دولت ها توانمندی های داخل را دست کم نگیرند
کد خبر: 29033
عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه با اشاره به اینکه آمریکا همیشه با ایران دشمن کرده است، گفت: ایران اسلامی با عزمی استوار ثابت کرده که تحریم می‌تواند عامل پیشرفت کشور باشد به شرط آن که توانمندی های داخلی و استعداد جوانان عزیز و مبتکر و خلاق خود را دست کم نگیریم.
حجت الاسلام محمد ملک زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا با اشاره به دشمنی های آمریکایی ها با ایران، اظهار داشت: تحریم های آمریکا علیه ایران بعد از انقلاب شروع شد و در این سال ها از هیچ تلاشی علیه ایران کوتاهی نکرده است.
وی ادامه داد: دولت های آمریکا در چهل سال گذشته شدیدترین تحریم های غیر انسانی را علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کرده است.
عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه با اشاره به اینکه با توجه به سابقه آمریکا نمی توان امید داشت که تحریم ها علیه ایران برداشته شود، گفت: در این میان نکته مهمی که برای جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است، چگونگی مواجهه صحیح و اصولی با نظام استکباری آمریکا و هم پیمانان این کشور و تلاش برای تبدیل نمودن تهدیدها به فرصت هاست.
وی اضافه کرد:در این مدت ثابت شده است که هزینه سازش با نظام سلطه سنگین تر از مقاومت می باشد به همین دلیل خنثی کردن تحریم ها راهکار بهتری برای رفع آن ها می باشد.
حجت الاسلام ملک زاده عنوان کرد: تجربه این چهل سال انقلاب اسلامی در مقابله با استکبار جهانی و هم پیمانانش نشان میدهد که تحریم ها یا باعث پیشرفت برای ایران و یا مانع پیشرفت برای ایران اسلامی شده است. البته به اعتراف دشمنان ، پیشرفت های بزرگ ایران بعد از اعمال تحریم ها بوده است.
وی اضافه کرد: یکی از پیشرفت های بزرگ ما صنایع دفاعی کشور است که تحریم ها از زمان جنگ شروع شد و همین مسئله موجب شد تا ما در این عرصه به بالاترین پیشرفت ها دست یابیم.
عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه با اشاره به ساخت واکسن داخلی، ابراز داشت:  ماجرای ساخت و تولید واکسن هم از همین دست بود، چرا که دستیابی به تکنولوژی ساخت واکسن کرونا که شامل کشت سلول و سپس تکثیر ویروس و در نهایت کشتن ویروس و فیلتراسیون آن می‌شود، ایران را به جمع ۶ کشور واکسن‌ساز دنیا وارد کرد. به فاصله ۳ روز از صدور مجوز تولید واکسن برکت در ایران، آمریکا که عملاً دیگر سودی از تحریم واکسن نداشت، رسماً تحریم واکسن کرونا را لغو کرد تا حداقل وجهه بین‌المللی خود را حفظ کند.
وی در خاتمه افزود: آن چه مسلم است این که ایران اسلامی با عزمی استوار ثابت کرده که تحریم می‌تواند عامل پیشرفت کشور باشد به شرط آن که توانمندی های داخلی و استعداد جوانان عزیز و مبتکر و خلاق خود را دست کم نگیریم.


انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/29033