printlogo


حجت الاسلام رفیعی:
پیامبر جایگاه ویژه ای در قرآن و نزد خداوند دارد
پیامبر جایگاه ویژه ای در قرآن و نزد خداوند دارد
کد خبر: 29036
استاد حوزه و دانشگاه گفت: خداوند در سرتاسر قرآن مجید گاهی انبیا را به نام صدا میزند، اما در هیچ جایی از این کتاب آسمانی پیامبر اسلام را با نام صدا نمی زند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام ناصر رفیعی استاد حوزه و دانشگاه به مناسبت رحلت پیامبر اسلام و با اشاره به اینکه بخش عمده ای از آیات قرآن اشاره به معرفی پیامبر دارد گفت: در قرآن مجید حتی سوره ای بنام حضرت محمد (ص) وجود دارد که اشاره به لزوم اطاعت مطلق از خدا و پیامبر و ترسیم حقیقت و واقعیت زندگی نبوی دارد.
وی ادامه داد: کمتر سوره ای در قرآن کریم یافت می شود که خطاب مستقیم و یا غیر مستقیم به پیامبر اسلام نداشته باشد زیرا پیامبر مکرم اسلام جایگاه ویژه ای در قرآن و نزد خداوند متعال دارد.
این استاد حوزه و دانشگاه گفت: خداوند در قرآن خطاب به مردم می فرمایند هرچقدر من را دوست دارید پیامبر اسلام را تبعیت کنید و در بخشی دیگر می فرمایند هر چه پیامبر مکرم اسلام میگوید انجام دهید زیرا پیامبر هیچوقت از روی هوای نفس سخن نمی گوید.
وی ادامه داد: خداوند در سرتاسر قرآن مجید گاهی انبیا را به نام صدا میزند، بطور مثال در جایی می فرمایند یا یحیی و یا می فرمایند یا موسی، اما در در هیچ جایی از این کتاب آسمانی پیامبر اسلام را با نام صدا نمی زند.
حجت الاسلام رفیعی گفت: در قرآن یا محمد نداریم اما یا ایها الرسول و یا ایها النبی و یا مثال های مشابه داریم که این خود نشانه ی احترام ویژه به پیامبر است.
وی ادامه داد: خداوند متعال به قدری پیامبر اسلام را دوست دارد که در سوره حجرات می فرماید اگر بنده ای صدایش را از صدای پیامبر بلند تر کند تمام اعمالش حبط می شود و باید با احترام پیامبر را صدا بزنید.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مقام والای پیامبر گفت: مهمترین نکته در خصوص مقام والای پیامبر  این است که خداوند متعال در هر جایی از قرآن کریم سفارشی راجع به پیامبر اسلام کند اول نام خود و سپس نام پیامبر را می آورد که این خود نشانه ی روشنی از مقام والای پیامبر اسلام است.


انتهای پیام/150


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/29036