printlogo


کارشناس فرهنگی و مذهبی:
قرآن و سیره ائمه بهترین راه و سبک زندگی است
قرآن و سیره ائمه بهترین راه و سبک زندگی است
کد خبر: 29064
حجت الاسلام حامد خواجه وند درباره اهمیت برنامه ریزی در زندگی و الگو قرار دادن سیره امام رضا برای رسیدن به موفقیت و زندگی بهتر بیان داشت: حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام فرمدوند بهتر است زندگی را به چهار قسمت تقسیم کنید.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، در دین مبین اسلام اهمیت الگو و برنامه جایگاه بالایی در رشد و تعالی انسان داشته و ائمه اطهار و امامان معصوم مردم را به داشتن این مهم ترویج داده اند. اگر بنده ای به دنبال کسب موفقیت و در زندگی باشد دو عامل قطعا بیشتر از بقیه به چشم می خورد، عامل اول داشتن برنامه برای یک انسان برای موفقیت او در زندگی خودش در همه زمینه ها جه مادی و چه معنوی و عامل دوم داشتن یک الگو مناسب است.قرآن به عنوان عامل اول و برنامه راه و سبک زندگی و مهمترین اعجاز پیامبر اسلام است و الگو که دومین عامل موفقیت انسان است که بهترین الگو اهل بیت عصمت و طهارت می باشند. سیره عملی امام هشتمین شیعیان حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام یکی از بهترین الگوها برای مدیریت سبک زندگی و رسیدن به موفقیت می باشد.
حجت الاسلام حامد خواجه وند، کارشناس فرهنگی و مذهبی در مصاحبه با خبرنگار قم فردا درباره اهمیت برنامه ریزی در زندگی و الگو قرار دادن سیره امام رضا علیه السلام برای رسیدن به موفقیت و زندگی بهتر بیان داشت: حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام فرمدوند بهتر است زندگی را به چهار قسمت تقسیم کنید.
وی ادامه داد: مومن کسی است که اولین قسمت از روز زندگی خودش را برای مناجات و خلوت کردن با حق تعالی بگذراند و برای زندگی خودش برنامه داشته باشد.
وی گفت: دومین قسمت از ساعات زندگی انسان قسمتی است که انسان معیشت خودش را تامین کند، دین مبین اسلام جزو مهمترین نکاتی که به انسان تاکید می کند بحث عدم سستی و مقابله با تنبلی در مومن است.
کارشناس فرهنگی و مذهبی با اشاره به روایتی از امام رضا علیه السلام گفت: بعضی از اوقات روز از زندگی انسان باید با معاشرت با براداران و معتمدانی که معایب انسان را به انسان گوشزد می کنند و عیبهای انسان را می شناسند بگذراند، دوستانی که انسان را به یاد خدا می اندازند و آن دسته دوستانی که در دل شما را دوست دارند.
 وی ادامه داد: امام رضا می فرماید که سومین قسمت از زندگیتون را به کسب لذتهای حلال و ایجاد صله رحم که می تواند با انجام دادن به آنها دل مومنان و اطرافیان خودش را شاد کنید بگذرانید.
خواجه وند با شاره به اینکه ائمه اطهار علیه السلام در سیره عملی خود برای تک تک ساعات و لحظات زندگیشون برنامه داشتند بیان داشت: آخرین قسمت از زندگی انسان که امام رضا می فرماید روزتان را به آن اختصاص دهید، استراحت کردن است که با استراحت می توانید خود را برای آماده و تامین کردن سه بخش دیگر مهیا کنید.



انتهای پیام/150


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/29064