printlogo


کارشناس مسائل مذهبی:
وظیفه دولت‌ها ترقی و تعلیم مردم است
وظیفه دولت‌ها ترقی و تعلیم مردم است
کد خبر: 29066
کارشناس مسائل مذهبی گفت: وظیفه دولت‌ها ترقی و تعلیم مردم است و این مهم در رسالت پیامبران بوده است و یکی از اصلی‌ترین دلایل فرستادن پیامبران این مهم بوده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم عالمی ظهر امروز در مراسم عزاداری شهادت امام رضا (ع) که در دفتر آیت‌الله فاضل لنکرانی برگزار شد، اظهار داشت: در زمینه فضیلت‌های اخلاقی و علمی امام رضا (ع) روایت‌های زیادی وجود دارد که نشان‌دهنده جایگاه والای ایشان است.
وی ادامه داد: امام جعفر صادق (ع) به امام کاظم (ع) می‌فرمایند که فرزندت عالم این خاندان است.
عالمی عقل و ادب را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: در روضه بهار به این دو واژه اشاراتی شده است و در واقع یک انسان بی‌ادب را می‌توان مؤدب کرد اما یک انسان دیوانه را نمی‌توان عاقل کرد.
وی افزود: امام رضا (ع) نیز تاکید فراوانی بر روی عقل دارد و می‌فرماید: عقل از موهبت‌های الهی است و در واقع اگر خداوند به انسان عقل داد همه چیز داد.
کارشناس مسائل مذهبی افزود: اساس بدبختی بشر جهل است به‌طوری‌که جهل در ادامه فساد و فقر را در پی دارد.
وی ابراز داشت: وظیفه دولت‌ها ترقی و تعلیم مردم است و این مهم در رسالت پیامبران بوده است و یکی از اصلی‌ترین دلایل فرستادن پیامبران این مهم بوده است.
عالمی خاطرنشان کرد: پیامبران علم و آگاهی به مردم می‌دانند و مردم را از گمراهی و جهل به مسیر صحیح و متعالی هدایت می‌کردند.
وی خاطر نشان کرد: در باب علم و فضیلت امام رضا(ع) حتی علمای اهل سنت نیز تاکید فراوانی دارند و بارها روایت های مختلفی در این باره از آن ها نقل شده است.



انتهای پیام/110


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/29066