printlogo


محافظ حضرت امام خمینی(ره) در گفتگو با قم فردا:
امنیت قبل از پیروزی انقلاب معنا نداشت / دوران پهلوی صد برابر وحشتناک تر از عربستان امروزی بود
امنیت قبل از پیروزی انقلاب معنا نداشت / دوران پهلوی صد برابر وحشتناک تر از عربستان امروزی بود
کد خبر: 2907
محافظ حضرت امام خمینی(ره) گفت: جوانانی که زمان پهلوی را درک نکرده اند فریب برخی مطالب را نخورند امروز مردم عربستان در خفقان هستند دوران پهلوی صد برابر وحشتناک تر از امروز عربستان بود.
کریم بی تا مبارز انقلاب و محافظ حضرت امام خمینی(ره) در گفتگو با خبرنگارقم فردا با اشاره به فضای کشور قبل از انقلاب، اظهار داشت: پیشرفت های عمرانی و خدماتی شهر مقدس قم قابل قیاس با پیش از انقلاب نیست قبل از پیروی انقلاب شهر قم مانند یک روستای حاشیه ای هم نبود و از نظر اقتصادی و خدماتی اصلاً پیشرفتی نکرده بود و  تنها یک سینما در قم وجود داشت.

وی گفت: قم بعد از انقلاب پیشرفت های زیادی کرد که حتی با قبل از انقلاب نمی توان قیاس کرد،این قیاس  مانند قیاس اقیانوس با دریاچه است قدیمی ها  پیشرفت ها و امکانات قم نسبت به قبل از انقلاب را به خوبی می دانند.

وی تأکید کرد: پیش از انقلاب مردم در منازل خودشان هم جرئت اظهارنظر نداشتند یعنی حتی آزادی بیان داخل منزل و در جمع خصوص هم وجود نداشت، یک مأمور جز کلانتری و یا یک پاسبان جزء در خیابان های شهر حکومت می کرد، مردم را کتک می زد، حرف زور می گفت ، از کاسب ها خرید می کرد و پول آن را پرداخت نمی کرد و کسی هم جرات اعتراض نداشت اما اکنون کوچکترین تخلف از سوی مأموران با شکایت و رسیدگی همراه است.

امنیت قبل از پیروزی انقلاب معنا نداشت

محافظ حضرت امام خمینی(ره) بیان داشت: دوران پهلوی خفقان شدید حاکم بود حتی اگر از گروه های چپ و منافقین که بعد از انقلاب علیه جمهوری اسلامی ایران اظهارنظر می کرد سؤال شود اذعان می کند در دوران پهلوی جرئت نداشتند اظهارنظر کنند.

مبارز انقلابی قمی اظهار داشت: مسئله مهمی که نباید از آن غافل شد مسئله امنیتی است که امروز در جامعه حکم فرماست، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی امنیت در کشور معنا نداشت بعد از تاریکی هوا یک خانم جرئت نداشت از منزل خارج شود آن هم داخل شهر اما اکنون و در سایه جمهوری اسلامی ایران زنان نه تنها حضور پررنگی در جامعه دارند بلکه در هر ساعت از شبانه روز امنیت برای زنان تأمین است حتی به راحتی از شهری به شهر دیگر سفر می کنند مسئله که در زمان پهلوی اصلاً وجود نداشت.

امروز میزان خدمات رفاهی، اجتماعی و اقتصادی بسیار پیشرفت کرده است
بی تا بیان داشت: با وجود مشکلات اقتصادی که اکنون وجود دارد باید گفت میزان خدمات رفاهی و اجتماعی و اقتصادی و تجهیزات زندگی پیشرفت های زیادی صورت گرفته است، که نمی توان آن‌ها را کتمان کرد.

در زمان پهلوی رسانه ها جرائت انتقاد نداشتند

محافظ حضرت امام خمینی(ره) بیان داشت: پیش از انقلاب اگر مأموران انتظامی خطایی می‌کردند مردم نمی تواستند از او شکایت کنند سیستم شکایت طوری بود که بستگی داشت از چه کسی شکایت شود ،اکنون اگر شهروندان عادی از هر مسئولی شکایت داشته باشند در دستگاه قضائی شکایت را ثبت کرده و به شکایت رسیدگی می شود اما در زمان  پهلوی اگر فردی از مقامی مانند رئیس شهربانی قم شکایت می کردند روند پرونده طوری بود که به خود رئیس شهربانی قم ارجاع داده می شد به طوری که نه تنها شاکی به حقش نمی رسید بلکه مجدد مورد ظلم قرار می گرفت.

بی تا تصریح کرد: در زمان سلطنتی از شاه گرفته تا دربان و وزیر و خانواده شاه دزد بودند اما الان یک مسئول رده بالای مملکت یا نزدیکان وی خطا و دزدی انجام دهند رسانه ها آزادانه به آن می پردازند و مطالبه گردی می کنند اما در زمان پهلوی رسانه ها جرئت چنین انتقادهائی را نداشتند.

دوران پهلوی صد برابر وحشتناک تر از عربستان امروزی بود

محافظ حضرت امام خاطرنشان کرد:  در زمان پهلوی فساد و فحشا در حد بالائی وجود داشت و خاندان پهلوی خودشان عامل ترویج این فساد بودند از جمله اشرف پهلوی که خود بزرگترین وارد کننده مواد مخدر به کشور بود، گاهی در فضای مجازی اعلام می شود زمان پهلوی همه چیز عالی بوده جوانانی که آن زمان را درک نکردند فریب این مطالب را نخورند در حال حاضر عربستان سعودی را مشاهده می کنند که چگونه در جاهلیت خود مانده و مردم در خفقان زندگی می کنند دوران پهلوی صد برابر وحشتناک تر از امروز عربستان بود.

مبارز انقلاب افزود: به یاد دارم بسیاری از پزشکان بیمارستان های قم هندی و پاکستانی بودند وقتی مردم حتی برای ساده ترین بیماری ها به بیمارستان های قم مراجعه می کردند پزشک ایرانی حضور نداشت و مردم به سختی برای یک بیماری ساده با پزشکان ارتباط برقرار می کردند اما اکنون بهترین متخصصان و بهترین پزشکان در زمینه های تخصصی مختلف  در قم وجود دارند باید این دستاوردها اعلام شود تا جوانان متوجه شوند که چه بودیم و چه شدیم.


انتهای پیام/170
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/2907