printlogo


عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد:
انتظار مردم از شورای شهر پیگیری مشکلاتشان است
انتظار مردم از شورای شهر پیگیری مشکلاتشان است
کد خبر: 29087
نیازمند گفت: میانگین ساعات اضافه کار آتش‌نشان‌ها از نیرو‌های دیگر سازمان‌های تابعه شهرداری کمتر است و ما نیازمند تحقق برابری در این زمینه هستیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، نرجس نیازمند عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر قم ، با اشاره به اینکه نگاهش به جایگاه شورای اسلامی شهر، قبل و بعد از ورود به این شورا تغییری نکرده است عنوان کرد: نگاه اصلی اعضای شورای اسلامی شهر، خدمت‌رسانی به مردم است.
وی اظهار داشت: باید توجه داشت که شورای اسلامی شهر، قوه پارلمانی شهری محسوب می‌شود و از این‌رو باید تمرکز خود را برای کار به نفع مردم و گره‌گشایی از مشکلات آنان قرار دهد، البته در این مسیر، قوانین زیادی هم وضع شده است، که شاید برخی قوانین نیاز به بازنگری هم داشته باشد.
نیازمند درباره اولویت‌های اعضای دوره ششم شورای اسلامی شهر قم نیز عنوان کرد: بین شرایط آرمانی و آنچه در حال حاضر دیده می‌شود، تفاوت بسیاری وجود دارد، ضمن آنکه اعضای شورای اسلامی شهر تلاش دارند تا توجه بیشتری به توزیع عادلانه امکانات و خدمات داشته باشند.
وی همچنین به اهمیت پیگیری حل مشکلات مردم توجه داد و گفت: مردم انتظار دارند که اعضای شورای اسلامی شهر پیگیر حل مشکلاتشان باشند.
عضو شورای اسلامی شهر قم در توضیح بیشتر این نکته ادامه داد: در این زمینه به ویژه در اجرای پروژه‌های عمرانی، ورزشی و فرهنگی در مناطق کمتربرخوردار و همچنین امور سالمندان و معلولان، نیازمند پیگیری و تلاش بیشتری هستیم.
وی سپس به اهمیت بازدید میدانی دست‌اندرکاران مدیریت شهری و دیگر مسئولان از مناطق مختلف شهری پرداخت و اذعان کرد: بخشی از بازدید‌های روز‌های اخیر اعضای شورا به بازدید از ایستگاه‌های آتش نشانی به مناسبت روز آتش نشانی و ایمنی اختصاص داشت که در این باره باید گفت در چند سال اخیر پیشرفت‌های چشمگیری در این عرصه دیده شده، اما همچنان نیازمند توسعه و ارتقا در حوزه آتش نشانی و خدمات ایمنی شهری هستیم.
نیازمند با اشاره به روند افزایش قیمت‌ها و محدودیت منابع مالی مدیریت شهری یادآور شد: تردیدی نیست که در این عرصه نیازمند عزمی جدی از سوی همه مسؤولان هستیم، چراکه قطعا حفظ سلامت و ایمنی شهروندان مهم‌تر از محدودیت‌های بودجه‌ای است.
وی به برخی از موانع سر راه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم اشاره و بیان کرد: تصاویر بازدید‌های میدانی بیانگر قدیمی و فرسوده بودن برخی از امکانات، تجهیزات و ساختمان‌های این سازمان است و بی توجهی به مکان یابی مناسب و نبود فضای مناسب در برخی ایستگاه‌ها برای آموزش و تمرینات آمادگی جسمانی نیرو‌های آتش‌نشان مشکل‌ساز است.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر قم در ادامه با انتقاد از معوّق ماندن برخی از مطالبات آتش‌نشانان قم گفت: میانگین ساعات اضافه کار نیرو‌های آتش نشانی از همه نیرو‌های سازمان‌های تابعه شهرداری کمتر است و برای توسعه عدالت در مدیریت شهری، لازم است تا ساعت کار نیرو‌های آتش نشانی بر اساس ساعات اضافه کار سایر نیرو‌های شهرداری محاسبه و اصلاح شود.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با جدیت، تعامل و همیاری همه مسئولان شهر و استان قم، طرح‌ها و پروژه‌های مختلف به ویژه موارد اولویت ‌دار مدیریت شهری در راستای رفع برخی مشکلات و گرفتاری‌های مردم هرچه سریع‌تر به سامان برسد.



انتهای پیام/150


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/29087