printlogo


در هفته های اخیر صورت گرفت؛
شتاب واکسیناسیون و کاهش مرگ‌ومیر کرونا در قم
شتاب واکسیناسیون و کاهش مرگ‌ومیر کرونا در قم
کد خبر: 29197
به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی قم با افزایش واکسیناسیون کرونا شاهد کاهش چشمگیر مرگ و میر مبتلایان به کرونا در قم هستیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،در دوماه گذشته سرعت واکسیناسیون کرونا در رده های سنی مختلف در قم افزایش پیدا کرده و طبق آخرین آمار بیش از 60 درصد از شهروندان قمی واکسینه شدند که به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی این مسئله باعث کاهش ابتلا و مرگ و میر کرونا در قم شده است.

محمدرضا قدیر بابیان اینکه باید روزبه‌روز شاهد گسترش میزان واکسیناسیون هستیم گفت: از همکاری خوب مردم فهیم قم قدردانی کرده و از افرادی که هنوز مراجعه نکرده‌اند، درخواست داریم تا در اسرع وقت به مرکز واکسیناسیون مراجعه تا گرفتار پیک‌های کرونایی نشویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: تعداد فوتی‌های کرونا مثبت در قم کاهش‌یافته امیدواریم ابتلا، بستری و فوتی‌ها همچنان در قم روند نزولی را طی کند و شاهد تغییر رنگ کرونایی استان باشیم، توجه به واکسیناسیون دانش آموزان و تسریع در این امر مورد تأکید بوده که امیدواریم در این زمینه نیز شاهد افزایش تزریق‌ها باشیم.

همچنین با آغاز سال تحصیلی و فراخوان دانش آموزان برای تزریق واکسن کرونا شاهد شتاب بیشتر واکسیناسیون در قم هستیم، واکسیناسیون کرونا در استان قم ویژه دانش آموزان ۸ الی ۱۸ سال است، حضور یکی از والدین همراه دانش آموز الزامی است و ممنوعیتی جهت واکسیناسیون دانش آموزان اتباع وجود ندارد.

کارشناس مسئول بهداشت اداره کل آموزش و پرورش استان قم از واکسیناسیون 95 درصد از فرهنگیان و بیش از 47 هزار دانش‌آموز جامعه هدف استان خبر داد.

محمد احمدی، کارشناس مسئول بهداشت اداره کل آموزش و پرورش استان قم اظهار داشت: پس از اینکه توانستیم ۹۵ درصد فرهنگیان را واکسینه کنیم، از تاریخ ۱۵ مهرماه واکسیناسیون دانش‌آموزان را کلید زدیم و برنامه ریزی کردیم تا این امر در تمامی مراکز واکسیناسیون سطح استان انجام شود.

متولدین اول مهر سال 1388 و قبل از آن، مجاز به تزریق واکسن کرونا هستند و نیازی به ثبت نام در سامانه ندارند و دانش آموزان خلجستان، جعفریه، کهک و روستاهای تابع می توانند در مراکز بهداشت واکسن را تزریق کنند.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir اطلاعات خواسته ‌شده را تکمیل کنند.

انتهای پیام/170


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/29197