printlogo


تیر برق های قم در چند قدمی سقوط+تصاویر
تیر برق های قم در چند قدمی سقوط+تصاویر
کد خبر: 29319
هر چند وقت خبر سقوط تیر برق های پوسیده در قم خبرساز می شود اما فکر اساسی برای تعویض این تیربرق ها قبل از سقوط انجام نمی شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، وجود تیر برق‌های چوبی قدیمی و پوسیده و تیر برق های سیمانی پوسیده در کوچه پس کوچه های مناطق کمتر برخوردار قم تبدیل به مسئله عادی شده که هرلحظه امکان یک حادثه را  دارد، تیر برق‌های چوبی که به گفته اهالی محل قدمتی 50ساله دارند، تیر برق‌هایی که پوسیده و گاها انحنا پیداکرده و در هنگام وزش باد باعث ترس اهالی محل می‌شوند.


دو روز پیش یکی از تیربرق های محله امام زاده سید معصوم قم سقوط کرد خوشبختانه این حادثه خسارت جانی نداشت اما اینکه هر چند وقت یکبار یک تیر برق سقوط می کند اتفاق جالبی نیست و سوال اینجاست که اداره برق قم و قبل از حادثه اقدام به تعویض تیرهای فرسوده چوبی و سیمانی نمی کند و مهمتر از آن چرا این تیرهای فرسوده فقط در مناطق کمتر برخوردار قم هستند.

۱۰مرداد سال جاری بر اثر تعمیرات و کابل‌کشی کوچه ۵ شهرک انصار توسط عوامل اداره برق قم، متأسفانه دو تیر برق فرسوده بر روی خودروهای پارک شده سقوط کرد

در همین روز  بر اثر وزش باد شدید ۶ پایه فشار متوسط و یک دستگاه ترانس برق در روستای صفرآباد سقوط کرد این نشان می دهد وضعیت برق کشی و ایمنی تیرهای چراغ برق و پست های تقسیم برق در برخی از مناطق قم مناسب نیست و با وزش باد سقوط خواهد کرد.

 پست های برق خطرناک و تیر چراغ برق های نامناسب در سطح شهر قم وجود دارد که بعد از اطلاع رسانی رسانه ای نیز برق منطقه ای قم بعضا پاسخگو نیست.

علاوه بر نامناسب بودن تیر چراغ برق ها و پست های برق در قم برخی از محله های قم سالهاست که از عدم روشنایی گلایه مند هستند و با وجود رسانه ای شدن این موضوعات گاها شرکت توزیع برق استان قم نه واکنشی نشان داده و نه برای رفع دغدغه های مردم اقدامی انجام داده است.

البته در برخی موارد اقداماتی برای حل روشنایی محلات انجام شده اما هنوز هیچ فک اساسی برای تعویض تیرهای چوبی برق و تیرهای سیمانی پوسیده  برق انجام نشده است.

گذشته از وجود تیربرق های سیمانی پوسیده وجود این حجم از تیرهای چوبی برق در قم که قدمتی ۵۰ساله دارند بسیار خطرناک است.

 
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/29319