printlogo


آیت الله اعرافی در همایش کتاب سال حوزه:
تحقیقات حوزوی باید به شرایط فعلی جامعه بپردازد
تحقیقات حوزوی باید به شرایط فعلی جامعه بپردازد
کد خبر: 2997
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان این که پژوهش و تحقیق لازمه یک کار علمی و فرهنگی است،گفت: تحقیقات حوزوی باید به شرایط فعلی جامعه بپردازد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت الله اعرافی صبح امروز در بیستمین همایش کتاب سال حوزه که در مدرسه علمیه دارالشفاء برگزار شد، اظهار داشت: یکی از وظایف حوزه تربیت نیرو برای نیازهای جمهوری اسلامی ایران است که بتواند در مسیر تحقق آرمان های انقلاب گام های اساسی تری بردارد.
وی ادامه داد: تولید فکر نیز وظیفه ای دیگری است که حوزه و دانشگاه باید تمام سعی و تلاش خودشان را برای این مهم انجام دهند.
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور ابراز داشت: در حوزه گام های بلندی برداشته ایم تا بتوانیم به اهدافی که مدنظر بزرگان حوزوی بوده، برسیم.
وی به تحقیقات صورت گرفته در حوزه های علمیه اشاره کرد و ابراز داشت: در بخشی از تحقیقات حوزه شاهد هستیم که محتوی این تحقیقات هیچ ارتباطی با زمان فعلی ندارد و در واقع به آن نپرداخته است.
آیت الله اعرافی ادامه داد: پرداختن به گذشته بدون نگاه به امروز هیچ فایده ای ندارد و نمی تواند موثر باشد.
وی بیان داشت: طرح های مختلفی در زمینه تحقیقات در حال انجام است که می تواند نتایج خوبی در آینده داشته باشد.
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور تاکید کرد: در سال های اخیر پرداختن به قلمروهای جدید با نگاه عمیق به گذشته مورد توجه قرار گرفته است که می تواند نتایج خوبی داشته باشد.
وی به ضرورت توجه به علوم انسانی و اسلامی اشاره کرد و گفت: در قلمرو علوم اسلامی و انسانی نیازمند این هستیم که مطالعات فلسفی صورت بگیرد.
آیت الله اعرافی افزود: در قلمرو علوم انسانی و اسلامی بالای 1500 اثر در نمایشگاه هفته پژوهش ارائه شد که نشان دهنده توجه حوزه های علمیه به این مهم است.
وی خاطرنشان کرد: از سال گذشته دبیرخانه کتاب سال حوزه در زمینه مقالات هم ورود پیدا کرد که قابل توجه و مفید بود.
آیت الله اعرافی ابراز داشت: تدابیری برای افزایش مقالات علمی صورت گرفته است که می تواند نقش خوبی در افزایش بار علمی همایش داشته باشد.
وی ادامه داد: طرح هدایت علمی نیز می تواند پشتوانه این حرکت ها باشد که بیش از پیش مورد توجه حوزه های علمیه قرار گرفته است.
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور تاکید کرد: هر سال یک تحلیل جامع باید ارائه شود تا راهنمای کار برای همایش های علمی باشد.
وی افزود: یکی از چالش های دیگر ما این است که کتاب سال حوزه آیینه تمام نمای حوزه نیست و در واقع برخی آثار به این همایش ارائه نمی شود که نیاز داریم تمام آثار اساتید و بزرگان به این همایش ارائه شود.

انتهای پیام/110
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/2997