printlogo


آیت الله مکارم شیرازی:
حوزه های علمیه حافظ انقلاب هستند/ ضرورت انتشار آثار حوزویان در فضای مجازی
حوزه های علمیه حافظ انقلاب هستند/ ضرورت انتشار آثار حوزویان در فضای مجازی
کد خبر: 3007
این مرجع تقلید با بیان این که حوزه های علمیه زنده و بالنده هستند، گفت: حوزه های علمیه حافظ انقلاب هستند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در بیستمین همایش کتاب سال حوزه که در مدرسه علمیه دارالشفاء برگزار شد، اظهار داشت: قلم و نوشتن اهمیت بسیار فراوانی دارد به طوری که حضرت محمد(ص) به قلم قسم می خورد که نشان دهنده اهمیت نوشتن و تحقیق است.
وی ادامه داد: این گونه توجه به قلم نشان می دهد که بسیاری از نیازهای جامعه با تفکر و پرداختن به موضوعات علمی قابل حل است.
آیت الله مکارم شیرازی به اهمیت قلم اشاره کرد و بیان داشت: در بسیاری از روایات ائمه شاهد نگاه ویژه امامان و بزرگان به کتاب و علم هستیم به طور مثال در حدیثی از امام صادق(ع) ایشان مداد علما را بر خون شهدا برتر می داند چرا که این مداد علما بوده است که خون شهدا را ثبت و جاودانه می کند.
وی بیان داشت: در حدیثی از حضرت محمد آمده است که برای نویسنده کتاب تا زمانی که از آن کتاب استفاده می شود اجر و ثواب ثبت می شود که نشان دهنده
آیت الله مکارم شیرازی به آمار آثار ارسال شده به همایش کتاب سال حوزه اشاره کرد و گفت: حوزه علمیه امروز با این آثار جواب دندان شکنی به منفی بافان می دهد که درصدد تخریب حوزه هستند.
وی با بیان این که حوزه زنده است و بالنده است و این انقلاب به این حوزه می بالد، تاکید کرد: این آثار برکات زیادی برای حوزه های علمیه دارد و می تواند در تربیت طلاب نقش اساسی و موثری داشته باشد.
مرجع تقلید شیعیان برگزاری کتاب سال حوزه را از برکات انقلاب اسلامی دانست و ابراز داشت: برادران و خواهران مسائلی را انتخاب کنند که مورد نیاز جامعه باشد و مورد بهره برداری نیز قرار بگیرد.
وی افزود: کسانی که اسلام را نمی شناسند می خواهند در دین تحریف ایجاد کنند که باید با آن مقابله شود.
آیت الله مکارم شیرازی به ضرورت پرداختن به موضوعات روز جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: حوزویان در مسائل محدثه فقه و علوم انسانی و اسلامی باید به سمت بحث های بروند که مورد نیاز جامعه است
وی در ادامه با بیان این که حوزه استعدادهای زیاد و فراوانی دارد که می تواند برای انقلاب مفید باشد، ابراز داشت: انقلاب از حوزه های علمیه برخواسته و حوزه های علمیه نیز حافظ آن خواهد بود.
استاد برجسته حوزه علمیه قم تصریح کرد: کار دیگری که باید انجام شود این است که آثار در فضای مجازی منتشر شود تا عموم علاقمندان بتوانند به این آثار گرانبها دسترسی داشته باشند.

وی در خاتمه بیان داشت: پیروان اهل بیت در نشر مکاتب دینی پیشتاز هستند و حتی در زمان حکومت های مستکبرین، ایشان به نشر احادیث می پرداختند.

انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/3007