printlogo


ذوالنور در اجتماع عظیم مردم:
پیوستن به FATF خودتحریمی است / با پیوستن به FATF معیشت مردم دچار مشکل می شود
پیوستن به FATF خودتحریمی است / با پیوستن به FATF معیشت مردم دچار مشکل می شود
کد خبر: 3037
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: پیوستن به FATF خودتحریمی است و با این کار به FATF معیشت مردم دچار مشکل می شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور عصر امروز در تجمع گسترده مردم انقلابی قم در مخالفت با فشار برای تصویب  قراردادهای ننگین استعماری پالرمو و FATF  که در مصلی قدس برگزار شد،ضمن محکوم کردن فشار برخی افراد برای قبول کردن این قرارداد ها، اظهار داشت: دولتی ها هر زمانی که با طرحی در مجلس مخالف بودند به شدت به نمایندگان فشار آوردند که این موضوع را در زمان سوال از رئیس جمهور و همچنین زمان بررسی لایحه های پالرمو و FATF به عینه مشاهده کردیم.
وی ادامه داد: در زمان بررسی این لوایح حتی اجازه ندادند که نمایندگان مخالف صحبت کنند حتی اجازه خروج نمایندگان مخالف از صحن مجلس را نیز ندادند که واقعا جای سوال دارد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: علاوه بر این در زمان بررسی لایحه در کمیسیون نیز لایحه حدنصاب قانونی را بدست نیاورد اما با این حال در صحن مطرح و رای گیری به عمل آمد.
وی ارتباط تصویب این طرح با معیشت مردم را رد کرد و گفت: این گونه گره زدن معیشت مردم با لوایح استعماری درست نیست و بنده حاظرم با هر شخصی در این زمینه مناظره کنم.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: برخلاف صحبت های مقام های دولتی در صورت پیوستن به FATF ما عضو اصلی نمی شویم و نه تنها باید دستورات این نهاد را اجرا کنیم بلکه هیچ نظری نیز نمی توانیم ، بدهیم.
وی با بیان این که کار این نهاد کار رتبه بندی کشورها است، تصریح کرد: این گروه مالی نهادی نیست که بتواند بر کشورها حق تحکم داشته باشد علاوه بر این نهاد زیر نظر سازمان ملل هم نیست.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که در زمان کنونی که تحریم هستیم پیوستن به این کنوانسیون خودتحریمی است ، بیان داشت: ساختار CFT بر شناخت مشتری استوار است و در صورت پیوستن به این طرح باید اطلاعات معاملات خودمان و مسیر انتقال پول این معاملات را به بیگانگان بدهیم.
وی افزود: در زمانی که به دنبال دور زدن تحریم‌ها هستیم، دادن اطلاعات معاملات و انتقال پول، جلوی دور زدن تحریم‌ها را می‌گیرد.
ذوالنور با بیان این که امروز با آمریکا به عنوان دشمن درجه در تقابل هستیم، تصریح کرد: مسئولان دولتی می خواهند قوانین نهادی را بپذیریم که هم اکنون ریاست آن را  معاون خزانه داری آمریکا است، همان شخصی که وظیفه تحریم ایران را نیز بر عهده دارد.

وی ادامه داد: برخلاف نظر برخی از مسئولان، با پیوستن به FATF معیشت مردم دچار مشکل می شود و باید به این مهم نیز توجه شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رد شدن این لوایح در شورای نگهبان، تاکید کرد: انتظار می رود اعضای  مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز این لوایح را به صورت کامل رد کنند تا  منافع ملی بیش از این به خطر نیفتد.
ذوالنور با یادآوری برجام و زیان هایی که با اجرای این آن به کشور تحمیل شد، تاکید کرد: برخلاف نظر رئیس جمهور که گفت که در نخستین روز اجرای برجام گفت تحریم ها برداشته می شود امروز ظریف می گوید که برجام با مسائل اقتصادی کشور کاری نداشت که در واقع این توهین به ملت است.
وی با انتقاد از سخنان حسن روحانی تاکید کرد: رئیس جمهور مردم را با مسائل حاشیه ای سرگرم می سازد در حالی که جوانانی با مدرک کارشناسی ارشد به دفتر من مراجعه کرده و می گوید حاضر است با حقوق ماهیانه 500 هزار تومان نظافت چی شود.
ذوالنور بابیان این روحانی و معاونانش در بین مردم نیستند، بیان داشت: مشکل کنونی جامعه رفتن زنان به ورزشگاه‌ها نیست بلکه مشکل مردم  هشت میلیون و 400 هزار جوان بیکار است که هر روز به امید این هستند که بتوانند شغل مناسبی پیدا کنند .


بیانیه انتهای این تجمع در قم


انتهای پیام/110
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/3037