printlogo


حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی:
جامعه المصطفی تبلور گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا است
جامعه المصطفی تبلور گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا است
کد خبر: 3169
رئیس جامعه المصطفی العالمیه ضمن مردود شمردن انتقادها از جامعه المصطفی بیان داشت: جامعه المصطفی تبلور گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا است که از متن انقلاب اسلامی و حوزه‌های علمیه بر خواسته است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عباسی با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز انقلاب اسلامی برای جامعه بشریت نقش تعیین‌کننده و آثار گران‌سنگی داشته است.
وی ادامه داد: انقلاب در برابر همه توطئه‌ها و هجوم‌ها ایستادگی و مقاومت کرده و مخالفان این پدیده بارها آرزوی خود را از بین رفتن نظام عنوان کرده‌اند اما هر بار توطئه‌هایشان شکست‌خورده است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی افزود: انقلاب اسلامی یک مرحله از مراحل حاکمیت حق در زمین است و این وعده‌ای الهی است که محقق شده است.
وی افزود: مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی عرضه الگویی جدید برای حیات انسان و هنجارهای بین‌المللی است.
رئیس جامعه المصطفی ادامه داد: عرضه یک الگویی جانشین که بتواند نیازهای انسان را پاسخ دهد اتفاق مهمی است که انقلاب اسلامی ایران آن را رقم زد.
وی تأکید کرد: یکی از کلیدواژه‌های دنیای مدرن کنار گذاشتن دین از اداره اجتماع است به‌طوری‌که می گویندکشورهاباید به انسان‌ها سپرده شوند و دین حق اظهارنظر در این زمینه را ندارد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی افزود: برخی افراد برای این ادعای خود به گذشته رجوع می‌کنند و معتقد هستند که دین نتوانسته مشکلات بشریت را در حکومت حل کند.
وی ادامه داد: این‌گونه مقایسه به‌هیچ‌عنوان صحیح و درست نیست چراکه زمان و مکان برپایی حکومت دینی و نوع اجرای آن متفاوت بوده است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی به توطئه‌های تروریستی علیه کشورمان اشاره کرد و بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران تاکنون 17 هزار شهید ترور داشته که نشان می‌دهد به چه میزان از تروریسم ضربه خورده است.
وی افزود: شاهد هستیم که تروریست‌های دیروز مانند منافقین و ...، امروز در آغوش کشورهای غربی و آمریکا هستند حال این‌که این کشورها دم از حقوق بشر و انسانیت می‌زنند.
رئیس جامعه المصطفی پدیده داعش را موردتوجه قرارداد و ابراز داشت: فتنه مذهبی تنها هدفش جمهوری اسلامی ایران و براندازی نظام بود که البته حتی نتوانست به مرزهای کشور برسد.
وی به برکات انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: دستاوردهای کشورمان به‌اندازه‌ای است که امروز خود مراکز علمی و پژوهشی کشورهای غربی آن را تأیید کرده و به‌صورت علنی بیان می‌کنند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی ضمن مردود شمردن انتقادها از جامعه المصطفی بیان داشت: جامعه المصطفی آیینه‌ای گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا است که از متن انقلاب اسلامی و حوزه‌های علمیه بر خواسته است.
وی افزود: در مقابل جامعه المصطفی دانشگاه المدینه است که امروز پایه‌گذار تمامی جنگ‌های مذهبی و فرقه‌ای در جهان اسلام است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی به مقایسه ایران قبل از انقلاب و بعدازآن پرداخت و تأکید کرد: رتبه تولید علم در کشور امروز در دنیا یک‌رقمی شده و این مهم با قبل از انقلاب قابل‌مقایسه نیست.
وی افزود: تعداد دانشجویان قبل از انقلاب 170 هزار نفر بود اما امروز 4 میلیون نفر است و علاوه بر این امروز بالای 60 درصد از دانشجویان کشور را خواهران به خود اختصاص داده‌اند که با قبل از انقلاب اصلاً قابل‌مقایسه نیست.
رئیس جامعه المصطفی تأکید کرد: البته کمبودها و کاستی‌هایی وجود دارد که باید موردتوجه قرارگرفته و برطرف شود.
وی به حوزه‌های علمیه و رشد آن در چهل سال گذشته اشاره کرد و گفت: توفیقات علمی حوزه‌های علمیه در جامعه و عرصه‌ای بین‌المللی قابل‌توجه است اما هنوز با اهداف اصلی و آرمانی فاصله‌های زیادی داریم.




انتهای پیام/110
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/3169