printlogo


سی امین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه خانواده شاهد و ایثارگر در قم برگزار می شود
سی امین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه خانواده شاهد و ایثارگر در قم برگزار می شود
کد خبر: 3875
مدیر کل بنیاد شهید وامورایثارگران استان قم گفت: سی امین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه خانواده های شاهد و ایثارگر طی سه دوره از 24 بهمن ماه به میزبانی قم آغاز می شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سردار سید جواد هاشمی افزود: مسابقات قرآن کریم در هتل شاهد قم و با حضور 600نفر از نخبگان قرآنی شاهد و ایثارگر در مرحله کشوری آغاز  می شود.

وی ادامه داد: مسابقات قرآن کریم در سه مرحله شهرستانی، استانی و ملی هر ساله از سوی بنیاد شهید وامور ایثارگران ویژه خانواده معظم شهدا و با هدف انس با قرآن و بکار گیری فرامین این کتاب هدایت بشریت به سوی سعادت و نیک بختی برگزار می شود.

وی اضافه کرد: این دوره از مسابقات از روز 24 بهمن ماه با حضور 180 نفر از همسران شاهد و ایثارگر به مدت سه روز در قم آغاز شده و در ادامه این مسابقات فرزندان دختر شاهد و ایثارگر با حضور 148 نفر از 27 بهمن تا 30 بهمن ماه در این استان به رقابت خواهند پرداخت.

سردار هاشمی عنوان کرد: در مرحله سوم نیز از 10 تا 13 اسفند ماه فرزندان پسر شاهد و ایثارگر و جانبازان معظم در سی امین دوره مسابقات قرآن کریم به رقابت خواهند پرداخت.  

وی خاطر نشان کرد: مسابقات سراسری قرآن کریم پیش از این در مشهد مقدس برگزار می شد که امسال برای نخستین بار این مسابقات به میزبانی بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم برگزار می شود. در این دوره از مسابقات 20 نفر از شرکت کنندگان استان قم حضور دارند.

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم افزود: در پایان هر دوره مراسم اختتامیه با حضور مسوولان استانی و ملی برگزار می شود، شرکت کنندگان در رشته های حفظ پنج ، 10، 15، 20  و کل قرآن کریم در رشته های حفظ، قرائت، تفسیر و مفاهیم حضور دارند  و در هر مرحله سه نفر در هر رشته بعنوان برگزیده انتخاب می شوند.

سردار هاشمی ادامه داد: حضور داوران بین المللی قرآن کریم، ایجاد امکان ویدئو چک، اجرای برنامه های  زیارتی از مضجع شریف حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران  و اجرای برنامه اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان از جمله برنامه های این دوره از مسابقات قرآن کریم می باشد.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/3875