printlogo


به همت هیأت فاطمیون؛
یادواره شهید ابراهیم هادی در قم برگزار شد
یادواره شهید ابراهیم هادی در قم برگزار شد
کد خبر: 3934
یادواره شهید ابراهیم هادی به همت هیأت فاطمیون و با سخنرانی حجت‌الاسلام حمیدرضا مهدوی‌ارفع و مدیحه‌سرایی مهدی سلحشور در شهر مقدس قم برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید ابراهیم هادی امشب به همت هیأت فاطمیون در حسینیه این هیأت مذهبی واقع در نزدیکی میدان بسیج قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلین حمیدرضا مهدوی‌ارفع از کارشناسان دینی طی سخنانی با اشاره به اینکه شهدا همچنان زنده هستند و نزد پروردگار خود روزی دارند، عنوان کرد: زنده نگه‌داشتن یاد و سیره شهدا در میان نسل سوم و چهارم انقلاب رسالتی است که بر دوش ما گذاشته شده و نباید نسبت به این رسالت بی‌توجه باشیم.

وی با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ایران اسلامی را از بلایا و مشکلات به ویژه تهاجم دشمن در امان نگه‌خواهد داشت، عنوان کرد: شهدا گنج‌های امام خمینی(ره) هستند که هر روز برکتی از آن‌ها در جامعه اسلامی آشکار می‌شود.

حضور خانواده‌های شهدا و روحانیون، مدیحه‌سرایی مهدی سلحشور و قرائت زیارت عاشورا از دیگر بخش‌های مراسم یادواره شهید ابراهیم هادی بوده است.

در حاشیه این مراسم نیز در راستای ارائه محصولات فرهنگی از جمله کتاب‌های مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت  نمایشگاهی برپا شده بود.

پهلوان بسیجی ابراهیم هادی از بنیانگذاران گروه چریکی شهید اندرزگو در جبهه گیلانغرب و ستاره ورزش کشتی کشورمان است؛ او در اول اردیبهشت سال ۱۳۳۶ در محله شهید سعیدی حوالی میدان خراسان به دنیا آمد؛ وی چهارمین فرزند خانواده بود که در نوجوانی طعم تلخ یتیمی را چشید و از آنجا بود که همچون مردان بزرگ زندگی را پیش برد.

سرانجام ابراهیم، در والفجر مقدماتی پنج روز به همراه بچه‌های گردان کمیل و حنظله در کانال‌های فکه مقاومت کرد اما تسلیم نشد و در ۲۲ بهمن سال ۶۱ بعد از فرستادن بچه‌های باقی مانده به عقب، در کانال قتلگاه فکه تنهای تنها با خدا همراه شد و دیگر کسی او را ندید.

رهبر معظم انقلاب نیز طی سخنانی در مورد کتابی که در مورد این شهید نوشته شده است، فرمودنده‌اند: «اخیراً کتابی درباره شهید ابراهیم هادی خوانده‌ام، با وجود اینکه مطالعه آن را به اتمام رسانده‌ام،اما هنوز کتاب را کنار نگذاشته‌ام.»




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/3934