printlogo


به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم؛
مراسم نکوداشت استاد جواد محدثی، از نویسندگان انقلابی و مذهبی برگزار شد
 مراسم نکوداشت استاد جواد محدثی، از نویسندگان انقلابی و مذهبی برگزار شد
کد خبر: 4063
به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان و مشارکت نهادها و ارگان های مختلف، مراسم نکوداشت حجت الاسلام و المسلمین جواد محدثی، از نویسندگان انقلابی و مذهبی مطرح در قم برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،دکتر اسفندیاری، از اساتید دانشگاه و نویسندگان مطرح کشورمان طی سخنانی در این مراسم که در کتابخانه عمومی آیت الله خامنه ای برگزار شد، با اشاره به نقش بسیار مهم نویسندگان و محققان در رشد و توسعه علمی کشور اظهار داشت: پیش از انقلاب کتابهای مانند چه می دانم برای عمومی کردن علوم برداشته، این اولین کار بود، کار دوم چاپ و نشر کتاب های جیبی در دنیا بود، در ایران قبل ازانقلاب موسسه کتابهای جیبی به وجود آمد و کتابهای ارزان قیمت را چاپ می کرد.
وی افزود: گام سوم تألیف کتابهای ساده و روان برای عمومی کردن کتابها در دنیا بود. این حرکتی که در دنیا شده، خلاف آن تصوری بود که گذشته گان داشتند و تصور می کردند ساده نویسی دلیل بر کج فهمی است. هنر گذشته گان ما در پیچیده نویسی می دانستند و حال اینکه امروز همه بر این باورند که عمیق نوشتن غیر از پیچیده نوشتن و ساده نوشتن غیر از سطحی نوشتن است. وظیفه این است ساده بنویسیم نه اینکه سطحی بنویسیم.
وی گفت: آثار استادمحدثی در چارچوب عمومی  کردن معارف دینی است، قالب آثارشان براساس ساده نویسی، نیاز محور، برای جوانان و دور از خرافات و عوام زدگی است.
حجت الاسلام والمسلمین جواد محدثی نیز طی سخنانی ابراز داشت: وضع کتاب و مطالعه اقسامی دارد، در بعضی مکان ها، کتابخوان زیاد وجود دارد؛ ولی کتابی برای خواندن ندارند، بعضی مکانها کتاب‌خوان نیست، ولی کتابها زیاد است، اما شکل مطلوب این است کسانی که شوق کتابخوانی دارند، کتابهایی در اختیارشان گذاشته شود.
وی افزود: دغدغه ناشران و مؤلفان این است امروز مانند گذشته از کتاب ها استقبال نمی شود و برای همین بسیاری ازناشران بازارشان تعطیل شده است.
این نویسنده دینی و انقلابی بیان داشت: امروزه رقیب اصلی کتاب، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و گرانی کاغذ است، ضمن آن که احساس می شود با وجود فضای مجازی کمتر کسی سراغ کتاب می آید.

وی خاطرنشان کرد: با این وجود بهترین و مؤثرترین کار این است، کتابهای که نگاشته گردد که با نگاه به مسائل نو تألیف شود، آثار ارائه شده حرف تازه برای گفتن داشته باشد و از قلمی زیبا و شاکله آن از جذابیت هنری برخوردار باشد و در عین حال قیمت آن ارزان باشد، اگر این کارها انجام شود، می توان تا مقداری بر مشکلات پیروز شد.

انتهای پیام/160
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/4063