printlogo


در مراسم حماسه سازان روحانیت دامغان مطرح شد؛
روحانیت از انحراف افکار جامعه جلوگیری می کند / روحانیون در مسیر جهاد ، علم و شهادت پیش قدم بودند
روحانیت از انحراف افکار جامعه جلوگیری می کند / روحانیون در مسیر جهاد ، علم و شهادت پیش قدم بودند
کد خبر: 4257
دفاع از حقوق مظلومین و همچنین نقش روحانیون در تبلیغ اسلام و نظام در کشور و جهان از مهمترین مباحثی بود که در این مراسم به آن پرداخته و بر ضرورت جلوگیری از انحر
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، عصر پنج شنبه مصلی قدس شهر قم میزبان روحانیون دامغانی بود که گرد هم آمده بودند تا بار دیگر بر ضرورت استمرار راه شهدا و همچنین هدف والایی که در کسوت روحانیت بر عهده دارند، تاکید کنند.
تاکید بر ضرورت دفاع از حق مظلومین و همچنین نقش روحانیون در تبلیغ اسلام و نظام در کشور و جهان از مهمترین مباحثی بود که در این مراسم به آن پرداخته شد.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی: روحانیت از انحراف افکار جامعه جلوگیری می کند

حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی در این همایش که به نام حماسه سازان همیشه جاوید روحانیت دامغان برگزار شد، اظهار داشت: : روحانیت همانند مرزبانان سرزمینی، کشور فرهنگ و اعتقادات را مرزبانی می کنند.
وی افزود: امام خمینی نیز در عصر ما از مرزبانان بزرگ دین جامعه بود و امروز نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی عهده دار این امر مهم هستند. بیانیه رهبر انقلاب اسلامی با عنوان گام دوم نیز مرزبانی از فکر و اندیشه جامعه اسلامی است و این رسالت روحانیت است.

وی گفت: آگاهی و بصیرت افزایی برای مردم نیز رسالت دیگر روحانیت است. امروز نیز عصر افشاندن آگاهی و بیداری در ذهن جامعه است و بستری که انقلاب آماده کرده است مهیای آگاهی بخشی است.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی افزود: این که آمریکا و غرب نگران فعالیت های جمهوری اسلامی است بخاطر این است که نور انقلاب مرز ها را در نوردیده و مغز ها را به تصرف خود در آورده است.
نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی گفت: سرلوحه وظایف روحانیت شیعه پاسداری از مستضعفان است. اگر حق محرومان ضایع شود، اولین کسانی که باید پاسخگو باشد علما هستند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان: روحانیون در مسیر جهاد ، علم و شهادت پیش قدم بودند

آیت الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان نیز دیگر سخنران این برنامه بود، وی با بیان این که حضور 200 روحانی در جبهه های جنگ از شهرستان دامغان پاسخی دندان شکن به بدخواهان روحانیت است، اظهار داشت: روحانیون از آغاز نهضت امام خمینی(ره) تاکنون همواره در مسیر جهاد ، علم و شهادت پیش قدم بودند و ذره ای از آرمان های انقلاب دور نشدند.
وی وظیفه ای کنونی مسئولان را مهم برشمرد و بیان داشت: مسئولین به فکر معیشت و امنیت مردم باشند. رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه اخیر خود اتکای به مردم را وظیفه مسئولین دانسته اند. چون اگر مردم حمایت شوند، از پس کارهای خود بر می آید.

وی افزود: متاسفانه در کشور اولویت های اول در مملکت رعایت نمی شود و لذا مردم از مسئولان خود گله مندند.
امام جمعه بندرعباس بیانیه رهبر معظم انقلاب اسلامی را آغاز فصل جدیدی برای انقلاب است دانست و گفت: نباید هایی که وجود وارد را ملاحظه فرمودند و باید های آینده را نیز بررسی کرده اند و بر همه ما واجب است که این بیانیه را به خوبی مدنظر قرار دهیم.
وی افزود: آمریکایی ها فرانسه را تحت فشار قرار دادند و خوراک خوک های فرانسوی را محدود کردند. رئیس جمهور وقت فرانسه گفت کشوری که در خوراک خوک هایش وابسته باشد نمی تواند دم از استقلال بزند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: این شعار استقلال از اولین شعارهای ملت انقلابی ایران بوده است و کارهای امروز مسئولین ما با فریاد استقلال خواهی مردم منافات دارد.





انتهای پیام/110
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/4257