printlogo


مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف قم خبر داد:
کشف 16 مورد احتکار در شهر قم / تشدید بازرسی‌های در شب عید
کشف 16 مورد احتکار در شهر قم / تشدید بازرسی‌های در شب عید
کد خبر: 4478
مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف قم از کشف 16 مورد احتکار در شهر قم در طی سال جاری خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، عباس جعفری صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش نظارت‌ها در ایام نزدیک به عید، اظهار داشت: مقابله با گران‌فروشی یکی از اصلی‌ترین اهداف بازرسی اتاق اصناف است و در این مسیر گام‌های خوبی برداشته‌شده است.

وی ادامه داد: 3881 پرونده توسط بازرسان اتاق اصناف در سال جاری تشکیل‌شده است که از این تعداد 1915 پرونده مربوط به واحدهای بدون پروانه بوده که شناسایی‌شده‌اند.

جعفری تصریح کرد: علاوه بر این 420 مورد گران‌فروشی، 31 مورد کم‌فروشی، 241 مورد تقلب، 16 مورد احتکار و 950 مورد عدم درج قیمت بوده است که پرونده‌های این واحدها نیز به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال‌شده است.

وی ادامه داد: در کنار این تخلف‌ها بالای 18 مورد تداخل صنفی و برگزاری حراج غیرقانونی نیز چندین مورد بوده که با متخلفان برخورد شده است.

جعفری ابراز داشت: در کنار این تخلف‌ها 182 عدم رعایت دستورالعمل بهداشتی توسط واحدهای صنفی در سال جاری رخ‌داده است که با این واحدها نیز برخورد شده است.

وی تصریح کرد: بازرسی و نظارت اتاق اصناف قم موظف است تمامی شکایت‌های مردمی را رسیدگی کند که البته این رسیدگی به‌صورت حضوری در واحد مربوطه صورت می‌گیرد به‌طوری‌که در ابتدا بازرسان با حضور در واحد قیمت‌های خرید و فاکتورهای موجود را بررسی می‌کنند تا حق فروشنده و خریدار ضایع نشود.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف قم بیان داشت: اصرار به تخلف هم تخلف دیگری است که در واحدهای مختلف صورت می‌گیرد و این نوع تخلف‌ها هم به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: 16 تیم بازرسی در سطح استان داریم و علاوه بر این گشت‌های مشترکی نیز با نهادهای مختلفی داریم که در سطح استان فعالیت دارند.

جعفری ابراز داشت: مجموعه بازرسی در شبانه‌روز فعالیت می‌کند و هیچ کوتاهی در این زمینه صورت نمی‌گیرد.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف قم ادامه داد: در همین راستا شهر قم به مناطق مختلفی تبدیل‌شده و به‌صورت دائمی مورد بازرسی و نظارت قرار می‌گیرند و البته روستاهای و بخش‌های قم نیز با تیم‌های ویژه مورد بازرسی و نظارت قرار می‌گیرند.

وی به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای شب عید اشاره کرد و بیان داشت:25 چادر عرضه تره‌بار و میوه برای شب عید در نظر گرفته‌شده که انشالله در این زمینه مشکل خاصی وجود ندارد.

جعفری در پایان خاطرنشان کرد: نمایشگاه بهاره نیز از 6 اسفندماه در محل نمایشگاه‌های دائمی برپاشده است که تا 12 اسفندماه در خدمت همشهریان عزیز خواهد بود.

انتهای پیام/160
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/4478