printlogo


سرلشکر سلیمانی:
می خواهند با برجام دوم حرارت جریان های اسلامی را بخشکانند/ امروز بین اسلام و نظام ارتباط تنگاتنگی وجود دارد
می خواهند با برجام دوم حرارت جریان های اسلامی را بخشکانند/ امروز بین اسلام و نظام ارتباط تنگاتنگی وجود دارد
کد خبر: 4491
فرمانده سپاه قدس گفت: منظور از برجام دوم این نیست که ما از منطقه برویم بلکه ممکن است در منطقه برای ما نقشی هم تعیین کنند اما آنها می‌خواهند طی فرآیند برجام دوم حرارت جریان‌های اسلامی را در منطقه بخشکانند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سرلشکر قاسم سلیمانی شامگاه چهارشنبه در همایش رسالت‌های حوزه و گام دوم انقلاب اسلامی که با حضور اساتید و نخبگان حوزه علمیه در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار شد، اظهار داشت: در مسائل سیاسی به طرف کسی نمی‌روم و خط من خط رهبری است و آنهایی که می‌گویند ما پیرو خط امام و رهبری هستیم باید بدانند که این دو از یکدیگر جدا نیستند آنهایی  که مدعی خط امام هستند بدانند حمایت از خط امام همان مسیری است که رهبر معظم انقلاب ترسیم می‌کنند و ما باید از آن تبعیت کنیم و خط ایشان خط امام راحل است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان به برجام اول اکتفا نکردند و بر انجام برجام دوم اصرار دارند افرود: اگر می‌بینیم دشمنان به برجام اکتفا نمی‌کنند و بر آن اصرار دارند برای آن است که می‌خواهند از خیزش انقلاب اسلامی  جلوگیری کنند، منظور از برجام دوم این نیست که ما از منطقه برویم بلکه ممکن است در منطقه برای ما نقشی هم تعیین کنند اما آنها می‌خواهند طی فرآیند برجام دوم حرارت جریان‌های اسلامی را در منطقه بخشکانند.

فرمانده سپاه قدس تصریح کرد: آنان که بر انجام برجام دوم اصرار دارند می‌خواهند ریشه اسلام ناب را که خطر بزرگی برای آنان به شمار می‌رود در منطقه از بین ببرند، امروز اگر کسی تصور کند که بخواهد برجام دوم را انجام دهد هر چند که با رهبری‌های داعیانه مقام معظم رهبری صورت نمی‌پذیرد اما آنها اهداف بالاتر از آن را دنبال می‌کنند.

سلیمانی گفت:، داعش را خطرناک‌ترین حادثه هزار سال اخیر تاریخ اسلام است آنها با ۴ هزار انتحاری در عراق فعالیت کردند و باعث ایجاد و رعب و وحشت در یک ملت شدند که این امر خطرناک‌ترین کار ممکن است.

امام راحل یک دهه تلاش کرد تا نظام اسلامی در کشور استقرار یابد

وی تاکید کرد: امام خمینی(ره) اسلام ناب را تبیین فرمودند و اسلام نبوی را تجدید بنا کردند که این اسلام قرن‌ها در غربت بود، امام راحل بین اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی تفاوت قائل شدند و مشخصات هر یک از این دو و خطرات آن را برای ما روشن نمودند.

سلیمانی گفت:  امام راحل یک دهه تلاش کرد تا نظام اسلامی در کشور استقرار یابد، امروزمقام معظم رهبری نیز سه دهه این مسیر را با قوت ادامه دادند.

فرمانده سپاه قدس بیان داشت: اگر کسی بخواهد در حوزه علمیه جایگاهی داشته باشد باید دارای شأنیتی باشد وگرنه نمی‌تواند در عالم از اسلام ناب دفاع کند و یک عالم حوزوی نباید در زمینه مسائل انقلاب و نظام اسلامی بی‌تفاوت باشد، در دوره‌ای که من دانشجو بودم غیر از وصیت‌نامه امام راحل که آن هم اختیاری بود چیز دیگری در این زمینه وجود نداشت در حالی که نظریات غربی‌ها در علوم انسانی تدریس می‌شد اما از ایده‌ها و نظریات انقلاب اسلامی که توانست دنیا را تکان دهد خبری نبود.
امروز بین اسلام و نظام ارتباط تنگاتنگی وجود دارد.

سلیمانی تاکید کرد:  امروز بین اسلام و نظام ارتباط تنگاتنگی وجود دارد، در برجی که من دیده بانی می‌کنم، می‌بینم که اگر این نظام از دست برود همه چیز را تارومار می‌کنند و کشور ایرانی باقی نخواهد ماند و دشمنان به گونه‌ای عمل می‌کنند که ما حتی ایران زمان شاه با همه فسادش را هم نخواهیم داشت.

فرمانده سپاه قدس اظهار داشت: در سال ۷۲ فلسطین توانست ظرف ۴۸ ساعت ارتش رژیم صهیونیستی را وادار به تسلیم کند که این امر نشأت گرفته از تأثیرات انقلاب اسلامی در منطقه بوده است و امروز فلسطین به نقطه‌ای رسیده است که از شمال به جنوب می‌تواند تقاطع آتش برپا کن، زمانی که حماس از لبنان خارج شد بسیاری ما را شماتت کردند که چرا این همه سرمایه‌گذاری در فلسطین کردید،باید در جواب این سؤال گفت که سرمایه گذاری‌های ما در نهایت منجر به افزایش اقتدار و قدرت ملی ما شده است.

وی تأکید کرد: انقلاب اسلامی هر اقدامی که در جهان و در منطقه انجام می‌دهد منافع ملی او در اولویت است و این توصیه پیوسته مقام معظم رهبری است اما متأسفانه این موضوع برای مردم تبیین نشده است و به همین دلیل درباره ایران دو تصویر، ایران اسلامی و ایران است.

سلیمانی بیان داشت: مهم‌ترین هنر امام راحل این بود که اسلام را به پشتوانه نظام آورد و همین امر می‌تواند دلیل انسجام ما باشد و در دعوای سیاسی نباید اجازه داده شود که حقایق انقلاب اسلامی کتمان شود، اگر در برابر رژیمی مانند رژیم صهیونیستی دو مؤلفه قدرت از جمله حزب الله لبنان و جریان اسلامی فلسطین را نداشتیم وضع منطقه به گونه دیگر بود.

 خیلی‌ها صاحب قدرت هستند اما اقتدار ندارند  مانند سعودی

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسدارانخاطر نشان کرد: هدف داعش ایجاد رعب در بین ملت‌های منطقه بود و امروز شاهدیم که سعودی‌ها هم اعتراف می‌کنند که ما بر اساس دستور و خواسته در تربیت تروریست‌های وهابی غرب عمل کردیم و هدف آنها از ایجاد وهابیت نیز همین امر بوده است و آنها امروز تلاش خود را در منطقه به کار می‌بندند تا رابطه با رژیم صهیونیستی را عادی کنند.

سلیمانی افزود: انقلاب اسلامی به ایران قدرت و اقتدار داد،  خیلی‌ها صاحب قدرت هستند اما اقتدار ندارند و کشوری مانند سعودی که هزار میلیارد دلار ذخیره ارزی دارد ترامپ به او می‌گوید که بدون ما یک هفته هم دوام نمی‌آورید و کشوری مثل ژاپن هم با وجود ثروت و قدرت و صنعت اما اقتدار چندانی در دنیا ندارد.

سردار سلیمانی اظهار داشت: امام راحل دستش خالی بود و در حالی که قدرت نداشت اما اقتدار داشت و این اقتدار به واسطه اراده و فداکاری انسان‌ها بود.

وی بیان داشت: دیدید بشار اسد با چه ذوقی مانند فرزندی که از پدر خود دور افتاده است مقام معظم رهبری را با عشق در آغوش گرفت که این مسئله چیز کوچکی نیست، مقام معظم رهبری تأکید داشتند که سوریه نباید بشکند و نمی‌شکند و ما امروز شاهد محقق شدن این امر هستیم.




انتهای پیام/170
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/4491