printlogo


هم‌زمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)؛
بزرگداشت شهید فخری‌زاده در قم برگزار شد
بزرگداشت شهید فخری‌زاده در قم برگزار شد
کد خبر: 46322
مراسم سومین سالگرد شهادت شهید محسن فخری‌زاده هم‌زمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) توسط هیأت خادم‌یاران رضوی استان قم برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی « قم فردا » به نقل از خبرگزاری فارس، مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و سالروز شهادت شهید محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای ایران با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین هادی الیاسی و با حضور خادم‌یاران و یاوران رضوی در مسجد باب المراد قم برگزار شد.
در این مراسم که جمعی از مسئولان استانی نیز حضور داشتند، حجت‌الاسلام الیاسی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید فخری‌زاده اظهار کرد: مسجد محل پرورش نخبگان علمی و معنوی است و در مساجد، انسان‌ها در بعد معنوی و علمی رشد می‌یابند.
این استاد حوزه علمیه، پرورش اخلاق و معنویت انسان‌ها را از اولویت‌های کارکرد مساجد ذکر کرد و افزود: پرورش علمی انسان در پرتو رشد فضائل اخلاقی محقق می‌شود. حضور در مساجد، برنامه‌هایی برای تربیت  معنوی انسان‌ها فراهم می‌سازد تا آگاهانه راه کسب دانش و رسیدن به مدارج علمی را یکی پس از دیگری طی کنند.
وی گفت: شهید دانشمند هسته‌ای ما سردار محسن فخری‌زاده از پرورش‌یافتگان همین مسجد باب المراد محله کیوانفر بود. منزل پدری شهید فخری‌زاده نزدیک مسجد باب‌المراد بود و ایشان فعالیت انقلابی، سیاسی و علمی خود را در همین مسجد آغاز کرد تا به مراحل علمی بالا در زمینه دانش هسته‌ای دست‌یافت و در آخر به دست رژیم غاصب صهیونیستی ترور و به آرزوی دیرینه‌اش نائل شد.
الیاسی به بیان ویژگی‌های مکتب فاطمی پرداخت و اظهار کرد: از ویژگی‌های بارز شهدای ما عشق و علاقه آنها به حضرت زهرا (س) است. شهید فخری‌زاده، شهید سلیمانی و شهدای عزیزِ دیگر آرزوی شهادت در راه خدا و ائمه اطهار علیهم‌السلام را در این مجالس طلب می‌کردند.
در پایان این مراسم از خانواده شهید فخری‌زاده و جمعی از خادم‌یاران رضوی قدردانی شد.
شهید محسن فخری‌زاده دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی کشور متولد ۱۳۴۰ در شهر قم است که هفتم آذرماه ۱۳۹۹ توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.




انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/46322