printlogo


مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم خبر داد:
هماهنگی آتش‌نشانی با نیروهای امنیتی برای چهارشنبه آخر سال/ آماده‌باش کامل آتش‌نشانی تا 20 فروردین 98
هماهنگی آتش‌نشانی با نیروهای امنیتی برای چهارشنبه آخر سال/ آماده‌باش کامل آتش‌نشانی تا 20 فروردین 98
کد خبر: 5037
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم از هماهنگی آتش‌نشانی با نیروهای امنیتی برای چهارشنبه آخر سال خبر داد و گفت: مرخصی نیروهای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم را تا بیستم فروردین‌ماه لغو شده است.
عباس جعفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بابیان این‌که برنامه‌ریزی مناسبی برای پیشگیری اقدامات خطرناک در چهارشنبه آخر سال صورت گرفته است، اظهار داشت: برخی اقدامات خطرناک که توسط عده‌ای به‌عنوان برگزاری جشن چهارشنبه آخر سال انجام می‌شود، هیچ‌گونه تناسبی با این آیین سنتی ندارند و تنها موجب خسارت‌های فراوان مالی و جانی به خانواده‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: در راستای اقدامات پیشگیرانه نیروهای خدمات شهری باید زودتر نسبت به جمع‌آوری درختان هرس شده، لاستیک‌های فرسوده و خار و خاشاک اقدامات لازم را دنبال کنند و در راستای اجرای کمپین «نه به چهارشنبه‌سوری خطرناک» که هم‌زمان با سراسر کشور در قم نیز دنبال می‌شود، مشارکت کنند.

جعفری به هماهنگی با سایر نهادها و دستگاه‌ها اشاره کرد و افزود: با همکاری آموزش‌وپرورش استان، طرح‌های آگاه‌سازی دانش آموزان در برابر حوادث و آسیب‌های استفاده از مواد منفجره از مدت‌ها قبل در مدارس قم آغازشده است و این روند همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: مرخصی نیروهای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم را تا بیستم فروردین‌ماه لغو شده و اکنون یک نوبت اضافه نیز برای خدمت به مردم نیرو داریم که آتش‌نشان‌ها خارج ساعت کاری خود و به‌صورت داوطلبانه برای حضور در این نوبت اعلام آمادگی کرده‌اند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم ابراز داشت: در سال‌های گذشته شاهد بودیم که در برخی از مناطق اقدامات علیرغم تأکیدات فراوانی باز برخی افراد دست‌به‌کارهای خطرناک می‌زدند به‌خصوص در مناطق 2 و 6 این موضوع پررنگ‌تر بود.

وی افزود: علاوه بر مجروح شدن 4 نفر از آتش‌نشانان در سال گذشته بیش از 500 میلیون تومان به خودروهای آتش‌نشانی صدمه وارد شد که درواقع این خسارت به بیت‌المال و اموال خود مردم زده شد.

جعفری خاطرنشان کرد: نیروهای آتش‌نشانی در ایستگاه‌های خود مستقر خواهند بود و در صورت بروز حادثه با هماهنگی صورت گرفته در کنار نیروی‌های انتظامی به محل حادثه اعزام خواهند شد.
وی بیان داشت: هماهنگی‌های لازم نیز با نیروی انتظامی و سپاه برای هماهنگی بهتر و بیشتر صورت گرفته است.

انتهای پیام/110
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/5037