printlogo


پیگیری مطالبات شهروندان؛
تاریکی خیابان کارگر همچنان ادامه دارد/ روشنایی خواسته به حق ساکنان این محله
تاریکی خیابان کارگر همچنان ادامه دارد/ روشنایی خواسته به حق ساکنان این محله
کد خبر: 5039
باوجود گذشت بیش از 3 ماه از بازگشایی بلوار کارگر تاریکی این خیابان ادامه دارد و مشکلات زیادی را به همراه داشته است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، شهرداری قم در سالی که با افزایش یک‌باره قیمت‌ها نتوانست پروژه‌های مهم شهری را به بهره‌برداری برساند اما بااین‌حال آرام و بی‌سروصدا برخی از پروژه‌ها را تکمیل کرد.

بازگشایی بلوار کارگر ازجمله این پروژه‌ها بود که در ماه‌های اخیر بدون این‌که روبانی برایش قیچی شود به بهره‌برداری رسید و در اختیار ساکنان این منطقه قرار گرفت.

نکته‌ای قابل‌توجه در این پروژه که صدای اهالی این منطقه را نیز درآورد عدم روشنایی خیابان کارگر بود که بارها از سوی اهالی به‌صورت تلفنی و پیامکی به خبرنگار قم فردا اطلاع داده شد و این پیام‌ها به برخی از اعضای شورای اسلامی شهر نیز منتقل شد.

بااین‌وجود و باگذشت ماه‌ها همچنان ساکنان این منطقه در انتظار روشنایی این خیابان هستند البته این تنها خواسته اهالی این منطقه نیست.

عبور و مرور زیاد خودروها در این خیابان و عرض زیاد آن باعث شده که برای عابرین پیاده حین عبور از خیابان مشکلاتی به وجود بیاید و به همین علت ساکنین این محله خواستار نصب پل عابر پیاده نیز هستند.

عضو شورای اسلامی شهر: تأمین روشنایی وظیفه اداره برق است

 روح‌الله امراللهی رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا بابیان این‌که تأمین روشنایی خیابان‌ها و معابر بر عهده اداره برق است، اظهار داشت: تأمین روشنایی کافی معابر خواسته به‌حق مردم است و این وظیفه بر عهده‌ای اداره برق است.

مسئول روابط عمومی شرکت برق استان قم: زیرساخت‌ها بر عهده‌ای شهرداری است

سهیل کیانی پور نیز در گفتگو با خبرنگار ما بابیان این‌که بر اساس قانون وظیفه‌ای شهرداری است، اظهار داشت: بر اساس قانون در مکان‌هایی که شهرداری اقدام به توسعه و احداث محور می‌کند مانند خیابان کارگر ایجاد زیرساخت‌های لازم برای برق‌رسانی و روشنایی معابر با شهرداری است.

وی افزود: در نمونه‌های دیگری مانند بلوار مرجعیت که البته ازنظر میزان پروژه بزرگ‌تر بود نیز اداره برق تنها مجری بود و بودجه طرح برق‌رسانی از استان تأمین شد.

کیانی پور تصریح کرد: حتی در پروژه بلوار مرجعیت خرید تجهیزات نیز با شهرداری بود و تنها شرکت توزیع برق اجرای طرح را بر عهده داشت.

وی خاطرنشان کرد: البته تعامل و همکاری خوبی با شهرداری تمامی مناطق وجود دارد و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

تاریکی همچنان ادامه‌دار است

بر اساس این اظهارات مسئولان باید گفت همچنان اهالی این محل باید با کمبود روشنایی این خیابان مدارا کنند و مشخص نیست که این خلأهای قانونی تا کی ادامه خواهد داشت.

در این میان باید گفت عابران پیاده شب‌ها برای عبور از این خیابان به دلیل عدم وجود نور کافی با مشکلات زیادی روبرو هستند که انتظار می‌رود قبل از رخ دادن اتفاق ناگوار مشکل روشنایی و پل عابر پیاده این خیابان حل شود.


انتهای پیام/110
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/5039