printlogo


پیش‌بینی یک اقتصاددان از وضعیت اقتصادی کشور در سال آینده
پیش‌بینی یک اقتصاددان از وضعیت اقتصادی کشور در سال آینده
کد خبر: 5051
ایلنا نوشت: عدالتیان اظهار داشت: با راه اندازی کانال‌های مالی مانند اینستکس با سایر کشورها مانند روسیه، چین، هند و عراق حداقل می‌توان در کوتاه مدت اقتصاد را اداره کرد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، جمشید عدالتیان در مورد چشم انداز اقتصاد ایران در سال ۹۸ گفت: برای این بررسی آن باید سه فاکتور رشد اقتصادی، تورم و بیکاری در نظر بگیریم. متاسفانه در سال آینده اقتصادی کشور براساس برآوردها ۳ تا ۵ درصد کوچکتر خواهد شد. نکته جالب آنست که این رکود همراه با تورم خواهد بود که پیش‌بینی می‌شود بین ۳۰ تا ۵۰ درصد باشد.

وی ادامه داد: با کاهش نرخ سرمایه گذاری نیز انتظار می‌رود نرخ بیکاری بویژه برای جویندگان کار افزایش یابد. در کل اقتصاد ما در سال ۹۸ اقتصاد موفقی نخواهد بود مگر اینکه اتفاق خاص بیافتد.

این استاد دانشگاه با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم در سال ۹۸ گفت: اگر ما در تامین مواد اولیه موفق باشیم مشکلی در تولید کالا و خدمات نیز نخواهیم داشت اما آنچه در این میان مهم است مشکل کاهش قدرت خرید مردم است.

عدالتیان تصریح کرد: تنها امید ما در  فضای موجود تاکید بر بخش صادرات غیرنفتی است که می‌توان در این زمینه با کشورهای همسایه همکاری کرد. البته با حمایت از صنایع کوچک و متوسط نیز حداقل در کوتاه مدت باید اقتصاد را سرپا نگه داشت و با اعطای تسهیلات و تنفس دادن به آنها تاثیر تحریم بر صنایع بزرگ را کاهش داد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با راه اندازی کانال‌های مالی مانند اینستکس با سایر کشورها مانند روسیه، چین، هند و عراق حداقل می‌توان در کوتاه مدت اقتصاد را اداره کرد وگرنه برای عملکرد مطلوب آن در بلندمدت نیازمند راهکارهای ریشه‌ای و اساسی هستیم.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/5051