printlogo


این دانش‌آموزان در روز پدر«شادی» خود را با نیازمندان تقسیم کردند+تصاویر
این دانش‌آموزان در روز پدر«شادی» خود را با نیازمندان تقسیم کردند+تصاویر
کد خبر: 5420
دانش‌آموزان انجمن اسلامی شیراز، شادی خود را در آستانه سال جدید و میلاد پر برکت امیرالمومنین(ع) با نیازمندان تقسیم کردند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، یکی از سنت‌های دیرین و کهن ایرانیان جشن نوروز است، فصل بهار که بوی تازگی را با خود به ارمغان می‌آورد و همه برای تازگی و طروات خود در تکاپو هستند از شاخه برگ درختان گرفته تا آدم‌ها همه در تلاش هستند برای تازه شدن و شروعی دوباره.

شاید اینها فقط یک روی سکه باشد، اما سکوت و تاریکی خانه‌های کوچه، پس کوچه‌های محله‌های حاشیه و پایین شهرمان روی دیگر این سکه است که نوروز، آنجا رنگ و بوی دیگر به خود گرفته است.

اما دانش‌آموزان انجمن‌های اسلامی استان فارس آن روی سکه را دیدند و نخواستند در روز پدر که به نام حضرت امیرالمومنین(ع) نامگذاری شده است، در چشمان پدری شرمندگی باشد و در آستانه سال نو و میلاد با سعادت این امام همام دست یاری به سوی نیازمندان شهر خود گشودند.

دانش‌آموزان شهر شیراز شاید آن قدرها هم وضعیت مالی خوبی نداشتند و با شرایط سختی این اقلام را فراهم کردند. آنها با همکاری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان فارس و با رایزنی با مجموعه‌های مختلف فرهنگی شهر شیراز و جمع‌آوری پول تو جیبی‌هایشان، دل کودکان شهر خود را شاد کردند.

روح الله ذاکرین مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان فارس در تشریح این خبر به خبرنگار فارس گفت: در آستانه فرا رسیدن سال نو و رستاخیز طبیعت که شور و حال نیکوکاری را به همراه دارد و همگان به شاد بودن همنوعان و کرامت انسانی بیشتر می‌اندیشند، دانش‌آموزان انجمن‌های اسلامی استان فارس در طرح اردوی جهادی یک روزه با تهیه 50 سبد کالا جهت تأمین اقلام مصرفی خانواده‌های نیازمند اقدام کردند.

ذاکرین خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان انجمن اسلامی شیراز با تهیه اقلام مصرفی همچون برنج، روغن، ماکارونی، حبوبات، شیرینی، شکلات و... به ارزش 50 میلیون ریال و تقسیم بین 50 خانوار در مناطق حاشیه‌ای شهر شیراز، شادی را به خانه‌های نیازمندان این شهر آوردند.

مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان فارس ادامه داد: کمک‌های دانش‌آموزان تنها به این خلاصه نمی‌شود و این برنامه فقط در آستانه سال نو نیست بلکه این دانش‌آموزان در طی سال نیز با فعالیت‌هایی چون کمک‌های علمی، مشاوره تحصیلی و حتی ساختن بنای مدرسه و بازسازی مدارس، در این گونه اقدام‌های خداپسندانه به صورت خودجوش همکاری می‌کنند.

به گزارش فارس، دانش‌آموزان شیرازی هرساله در ایام شروع سال جدید با برپایی اردوهای جهادی در مناطق مختلف شهری و روستایی سال خود را با محرومان آغاز می‌کردند و امسال  تصمیم به تهیه اقلام خوراکی با هزینه جمع‌آوری شده کردند.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/5420