printlogo


نگاهی به شعار سال 98؛
رونق تولید، نیاز واقعی کشور
رونق تولید، نیاز واقعی کشور
کد خبر: 5545
برای رسیدن به اقتصاد پویا و مقتدر نیازمند رونق تولید و کارآفرینی هستیم تا بتوانیم کشوری باشیم که نه تنها نیازهای خود را تامین می کند بلکه در زمینه صادرات و ایجاد وابستگی کشورهای دیگر به خود نیز موفق عمل می کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،«کارشناس‌های ما معتقدند که ظرفیّت های کشور برای شکوفایی اقتصاد، ظرفیّت های بسیار آماده و مستعد و کاملی است. ما کمبود نداریم. ظرفیّت نیروی انسانی ما بسیار خوب است، ظرفیّت های طبیعی ما بسیار خوب است، ظرفیّت جغرافیایی ما بسیار خوب است که من در بیانیّه‌ی گام دوّم مقداری از این ظرفیّت ها را تشریح کردم که این ظرفیّت ها وجود دارد؛ بنابراین ظرفیّت ها هست»

رهبر انقلاب اسلامی ایران با بیان این موضوعات امسال را سال رونق تولید نامیدند و بر ضرورت حرکت همه مدیران در این مسیر تاکید کردند.

اما در این میان این سوال وجود دارد که چرا ایشان بر روی این موضوع یعنی کالای داخلی و تولید تاکید دارند.

در پاسخ به این سوال باید گفت که یکی از مهمترین ضعف های جمهوری اسلامی ایران در حوزه اقتصادی و تولید است در واقع نظام در همه ای زمینه ها از امنیتی و دفاعی گرفته تا مقاومت و صدور انقلاب توانسته در سال های اخیر به خوبی عمل کند.

نمونه این مهم را می توان در عراق ، سوریه، لبنان و یمن به خوبی مشاهد کرد کشورهایی که فرهنگ جهاد و شهادت در آن ها به معنی واقعی کلمه جاری شده و امروز با الهام از جمهوری اسلامی ایران بسیج مردمی در این کشورها حرف اول را می زند و در خط مقدم مبارزه با استکبار قرار دارند.

در این میان تنها بخشی که نظام توانسته در آن به رشد و شکوفایی برسد اقتصاد و خودکفایی بوده است به همین منظور رهبر انقلاب در سال های اخیر همواره بر روی اقتصاد مقاومتی و اتکای به درون تاکید داشته و دارند.

حال برای رسیدن به اقتصاد پویا و مقتدر نیازمند رونق تولید و کارآفرینی هستیم تا بتوانیم کشوری باشیم که نه تنها نیازهای خود را تامین می کند بلکه در زمینه صادرات و ایجاد وابستگی کشورهای دیگر به خود نیز موفق عمل می کند.

با نگاهی به شرایط کشور می توان به خوبی دریافت که همانطوری که مقام رهبری اشاره کردند رسیدن به رونق تولید برای کشورمان چندان هم دور از ذهن نیست چرا که زمینه های این مهم به خوبی در کشور وجود دارد.

نخستین سرمایه نیروی انسانی است که کشورمان در سال های اخیر از نظر نیروی کار جوان در بالاترین سطح خود در یک قرن اخیر قرار دارد.

موضوع دوم موقعیت جغرافیایی و ژئوپلتیک ایران اسلامی است که نه تنها آسیا را به آفریقا و اروپا وصل کرده است بلکه کریدور شرق به غرب نیز هست که به عنوان مثال می توان بندر بین المللی چابهار را نام برد.

علاوه بر این وجود منابع طبیعی و انرژی نیز موضوع مهم دیگری است که جمهوری اسلامی ایران از آن داراست که می تواند در مسیر رونق تولید و توسعه کشور نیازهایش را برطرف کند.

در این میان وظیفه دولت و مجلس بسیار مهم و حیاتی است تا بتوانند زیرساخت های لازم را برای این رونق تولید آماده کنند تا بتوانیم شاهد ایرانی آباد و سرافراز باشیم.



انتهای پیام/110
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/5545