printlogo


عمق سد دز فقط ۳ متر جای خالی دارد!
عمق سد دز فقط ۳ متر جای خالی دارد!
کد خبر: 5618
تسنیم نوشت: مدیرعامل سد و نیروگاه دز با بیان این که ارتفاع کلی سد دز ۳۵۲ متر است، افزود: ارتفاع کنونی آب در سد دز شهرستان اندیمشک ۳۴۹ متر بوده و این سد فقط ۳ متر تا رسیدن آب به بالاترین ارتفاع خود فاصله دارد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سعید رئوفی نسب اظهار داشت: سد دز و سازه آن، برای تحمل سیلاب روزهای آینده هیچ مشکلی ندارد و تمهیدات ویژه‌ای برای مقابله با حوادث احتمالی  و سهولت شهروندان پیش بینی و اجرا  شده است.

وی با بیان این که پس از باران‌های اخیر میزان ورود آب در سد دز شهرستان اندیمشک به ۱۸۰۰ متر مکعب در ثانیه رسیده است، گفت: میزان خروج آب در سد دز پس از باران و سیلاب روزهای اخیر، ۱۵۰۰ متر مکعب در ثانیه است.

مدیر عامل سد و نیروگاه دز شهرستان اندیمشک عنوان کرد: دریاچه سد دز، ظرفیت نگهداری ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون متر مکعب آب را دارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب برای تکمیل ظرفیت دریاچه نیاز است.

وی با بیان این که ارتفاع کلی سد دز ۳۵۲ متر است، افزود: ارتفاع کنونی آب در سد دز شهرستان اندیمشک ۳۴۹ متر بوده و ذخیره آب این سد، فقط ۳ متر تا رسیدن آب به بالاترین ارتفاع خود فاصله دارد.

رئوفی نسب بیان کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی و با هدف کنترل سیلاب، احتمال افزایش دبی خروجی در سد دز با هماهنگی سازمان آب برق خوزستان وجود دارد و به همین جهت باید تمهیدات مناسب پیش بینی و اجرا شود.

وی با بیان این که هیچ گونه نگرانی به لحاظ مقاومت سازه سد وجود ندارد، گفت: وضعیت تحت کنترل است، شهروندان نگران نباشند میزان ورود و خروج آب مطابق با نیاز مجموعه و شهروندان انجام می‌شود.

مدیرعامل سد و نیروگاه دز شهرستان اندیمشک ادامه داد: شهروندان به رعایت نکات ایمنی توجه و در صورت نیاز با مسئولان همکاری لازم را داشته باشند و برای اطلاع از شرایط جوی منطقه تنها به مطالعه رسانه‌های معتبر و اخبار رسمی بپردازند.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/5618