printlogo


نماینده مجلس شورای اسلامی:
بی تدبیری باعث سیل در استان های شمالی شد/ نیروهای مسلح همیشه یک ظرفیت خوب برای نظام و کشور بوده است
بی تدبیری باعث سیل در استان های شمالی شد/ نیروهای مسلح همیشه یک ظرفیت خوب برای نظام و کشور بوده است
کد خبر: 5934
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه نیروهای مسلح همیشه یک ظرفیت خوب برای نظام و کشور بوده است، گفت: سیل اول در استان های شمالی حاصل بی تدبیری بود و مجلس در این مسئله ورود خواهد کرد.
 حجت الاسلام و المسلمین سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به سیل های اخیر در کشور ، اظهار داشت: قطعا بخشی از این اتفاقات بی تدبیری ها در حوزه مدیریتی در استان هایی که در ابتدا دچار سیل شدند، بود.

وی ادامه داد: در استان های دیگر تدابیر خوبی توسط دولتمردان و برخی استاندارن اتخاذ شد که کمترین آسیب ها وارد شد اما قطعا در بخش اول سیل ؛ نمایندگان استان ها در مجلس از وزاری مربوطه سوال خواهند کرد .

نماینده مردم در مجلس افزود: امروز باید با وحدت و هم دلی دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم به حل این مشکل کمک کنیم و از طرفی هم باید اعتبارات خوبی برای جبران خسارات سیل زدگان زده در نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: استان های شمالی که در ابتدا دچار سیل شدند بی تدبیر بود اما در استان های دیگر مانند کرمانشاه تدابیر بهتری اتخاذ شد تا بحران پیش نیاید حتی بعضی از سد ها را چند روز قبل باز کردند تا وقتی سیل می آید سد ها گنجایش دریافت آب را داشته باشد و این یک نوع مدیریت بسیار خوب بود که انجام گرفت.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی بیان داشت:  از سویی هم ستاد بحران به صورت جدی فعالیت شبانه روزی خود را آغاز کردند و تدابیر لازم در بحث اسکان، لوازم مورد نیاز، موادغذایی و... را پیش بینی و به استان ها رساند.

وی در ادامه با اشاره به ورود نیروهای مسلح به این مسئله، گفت: نیروهای مسلح همیشه یک ظرفیت بسیار خوب برای نظام و کشور بوده است و در این مسئله هم با ورود سپاه، ارتش و بسیج روحیه مردم تغییر کرد و همه پای کار آمدند تا مشکل حل شود.

حسینی کیا ادامه داد:  با ورود نیروهای مسلح به این مسئله مردم خاطر جمع شدند که مشکلات به زودی به پایان خواهد رسید و از این جهت روحیه بسیار خوبی گرفتند.

وی ابراز داشت:  نیروهای مسلح یک توان فوق العاده ای در مسائل مختلف مانند مهندسی، سازندگی و... دارند و انشالله امیدواریم یک صلح نامه ای هم بین دولت و قرارگاه سازندگی سپاه و ارتش تنظیم شود و بازسازی مناطق سیل زده را به این قرارگاه بسپارند تا با سرعت بیشتر و کمترین هزینه مشکلات رفع شود.


انتهای پیام/160
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/5934