printlogo


دبیر علمی همایش:
معرفی اسلام و انقلاب ایران از اهداف همایش است/دریافت 430اثر از 22 کشور دنیا
معرفی اسلام و انقلاب ایران از اهداف همایش است/دریافت 430اثر از 22 کشور دنیا
کد خبر: 6424
دبیر علمی همایش با اشاره به اینکه از زمان فراخوان مقاله، ۴۳۰ اثر از ۴ قاره دنیا به ۶ زبان و از ۲۲ کشور به دبیرخانه همایش ارسال شده است، گفت:معرفی اسلام و انقلاب ایران از اهداف همایش است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید مهدی طاهری پیش از ظهر امروز در نشست خبری به موضوع بازخوانی همایش بین المللی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت:مجتمع آموزشی عالی علوم انسانی جامعه المصطفی به عنوان مرکز تخصصی علوم انسانی با رویکرد اسلامی در راستای منویات رهبر انقلاب به دنبال ایجاد مرجعیت علمی در زمینه علوم انسانی است.

دبیر علمی همایش افزود: معاونت پژوهش این مرکز به دنبال اهدافی چون تربیت پژوهشگر، تهیه و تدوین متون مورد نیاز گروه های علمی در بحث علوم انسانی و تبدیل شدن به مرکزی برای تبادل افکار و تضارب آراء در مورد اسلامی سازی و بوی سازی علوم انسانی است.

وی بیان داشت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل با رویکرد به معنویت و احیاء دین، و دین گرایی در دنیایی که با رشد تفکرات الحادی، خدا گریزی و انسان محوری حاکم بود، نه تنها توانست گفتمان دینی در ایران را تغییر دهد. بلکه متعاقب آن تحولات و دگرگونی عظیمی در نظام بین المللی ایجاد شد که حاکی از ورود جهان به دوره ای متفاوت ادوار گذشته و عصری با ویژگی های ممتاز دینی و معنوی بود.

 طاهری گفت: با توجه به این که سال 97 چهلمین پیروزی انقلاب اسلامی ایران بوده است، مجتمع آموزش عالی علوم انسانی، احساس وظیفه کرده تا با برگزاری همایش بین المللی باز خوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی ایران به باز شناسی آثار داخلی و خارجی انقلاب اسلامی ایران، ترویج ونشر دستاوردهای علمی و فرهنگی انقلاب، شناخت آسیب ها و تهدیدهای فراروی انقلاب و اتخاذ راهکارهای صحیح در تداوم ارزش های انقلاب اسلامی پرداخته  و از این طریق به تصمیم سازان و مدیران نظام جمهوری اسلامی و اخذ راهکارهای مناسب تری یاری رساند.

دبیر همایش افزود: این همایش با مشارکت  28 مرکز داخلی و خارجی، مانند مرکز مدیریت حوزه های علمیه، دانشگاه رضوی و ... و نمایندگی المصطفی در خارج کشور مانند لبنان، ترکیه و... به زبانهای فارسی، انگلیسی و... برگزار می شود.

وی بیان داشت: از زمان فراخوان مقاله، 430 اثر  از 4 قاره دنیا به 6 زبان و از 22 کشور به دبیرخانه همایش ارسال شده است و در نهایت 9 مقاله برتر شناخته شده و در روز همایش در 3 کمیسیون آثار علمی انقلاب اسلامی، آثار فرهنگی انقلاب اسلامی و چالش ها و راهکارها ارائه خواهند شد.


انتهای پیام/160
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/6424