printlogo


حقوقدانان شکایت خود از اقدام آمریکا علیه سپاه را در مجامع بین‌المللی ثبت کنند
حقوقدانان شکایت خود از اقدام آمریکا علیه سپاه را در مجامع بین‌المللی ثبت کنند
کد خبر: 6709
مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها با محکوم کردن اقدام آمریکا و اعلام حمایت از سپاه، خواستار برخورد متقابل نهادهای رسمی کشور شده و از حقوقدانان هم خواست شکایت خود از این اقدام آمریکا را در مجامع بین المللی ثبت کنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها طی بیانیه‌ای اعلام کرد: مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاهها به عنوان یک سازمان مردم نهاد که متشکل از اساتید مسلمان از دانشگاههای سراسر جهان است، این اقدام آمریکا را برخلاف قوانین بین المللی و عرف دیپلماتیک دانسته و محکوم می نماید و حمایت خود را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک نهاد مردمی و قانونی اعلام می دارد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

« وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَ مِنْ رِباطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَ عَدُوَّکُمْ وَ آخَرینَ مِنْ دُونِهِمْ لاتَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ یَعْلَمُهُمْ وَ ما تُنْفِقُوا مِنْ شَیْ‏ءٍ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ یُوَفَّ إِلَیْکُمْ وَ أَنْتُمْ لاتُظْلَمُونَ  ( انفال / 60) 

هفته گذشته رئیس جمهور آمریکا در اقدامی خلاف قوانین بین المللی و عرف دیپلماتیک، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را که نیروی نظامی و رسمی کشور بوده و در قانون اساسی نیز تصریح شده است، در لیست گروههای تروریستی قرار داد.

این اقدام که در تاریخ دیپلماسی بی سابقه است، بار دیگر ضعف و خواری دولت آمریکا را نشان داد. دولت آمریکا در شرایطی سپاه را در لیست گروه های تروریستی قرار داد که سازمان منافقین را از این لیست خارج کرده است و از دولت جنایتکار عربستان سعودی در تجاوز وحشیانه به یمن نیز حمایت می کند. از سوی دیگر این دولت از ایجاد کنندگان و پشتیبانان گروه تروریستی داعش نیز بوده است.

طنز روزگار این که دولت جنایتکار و حامی تروریست آمریکا یک نهاد مردمی را که برخواسته از انقلاب اسلامی و برپایه مشارکت مردم است را در لیست گروه های تروریستی قرار داده است. این اقدام دولت آمریکا جدای از این که خباثت و پلیدی آن دولت نسبت به جمهوری اسلامی و ملت ایران را آشکار کرد نشان داد که آمریکای جهانخوار نسبت به موفقیت های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنوب غرب آسیا دچار سردرگمی شده است.

جنوب غرب آسیا در این سال ها با محوریت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، درگیر مبارزه با گروه های تروریستی و تکفیری بود. بیداری اسلامی در کشورهای این منطقه در حال فراگیر شدن است و جبهه مقاومت نیز تقویت شده است و دوران حضور استکبار در منطقه، دولت های مرتجع وابسته و حضور رژیم منحوس صهیونیستی رو به پایان است و هر آینه دولت های انقلابی، مردمی و اسلامی در کشورهای منطقه شکل خواهد گرفت.

در این شرایط آمریکا از روی استیصال و کمک به رژیم صهیونیستی در انتخابات، اقدام به چنین رفتار نابخردانه ای کرد؛ رفتاری که پیامد آن افزایش انسجام و وحدت ملی در ایران و حمایت های کشورها و گروه های متحد جمهوری اسلامی ایران شد و منجر به آشکار شدن مجدد پلیدی آمریکا گردید.

مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاهها به عنوان یک سازمان مردم نهاد که متشکل از اساتید مسلمان از دانشگاههای سراسر جهان است، این اقدام آمریکا را برخلاف قوانین بین المللی و عرف دیپلماتیک دانسته و محکوم می نماید و حمایت خود را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک نهاد مردمی و قانونی اعلام می دارد. همچنین از نهادهای رسمی جمهوری اسلامی ایران درخواست برخورد متقابل را دارد و از حقوقدانان نیز درخواست می شود تا شکایت خود از این اقدام آمریکا را در مجامع بین المللی ثبت نمایند.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/6709