printlogo


ارائه خدمات به ایران برای بانک ایتالیایی 1.3 میلیارد آب خورد
ارائه خدمات به ایران برای بانک ایتالیایی 1.3 میلیارد آب خورد
کد خبر: 6729
بانک یونی‌کردیت، بزرگ‌ترین بانک ایتالیا با پرداخت 1.15 میلیارد یورو (1.3 میلیارد دلار) برای حل و فصل اتهامات آمریکا مبنی بر نقض تحریم‌های ایران توافق کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از لوکزامبورگ تایمز، بانک یونی‌کردیت، بزرگ‌ترین بانک ایتالیا با پرداخت 1.15 میلیارد یورو (1.3 میلیارد دلار) برای حل و فصل اتهامات آمریکا توافق کرد؛ این بانک متهم است که خدمات تسویه دلار برای مشتریان ایرانی و نقض تحریم‌ها ارائه داده است.

کل مقدار جریمه چند صد میلیون دلار بیش از مقداری است که افراد مطلق به موضوع برای قبلا برای تسویه گفته بودند.

همچنین این میزان در میان بیشترین مبالغ مرتبط با قوانین تحریمی آمریکاست. بانک استاندار چارترد نیز در 9 آوریل توافق کرد تا بیش از یک میلیارد دلار برای حل و فصل تحقیقات طولانی‌مدت در زمینه مدیریت معاملات مربوط به ایران بپردازد.

ژان پیر موستی، مدیر ارشد اجرایی یونی‌کردیت، این پرونده را از ریاست پیشین این بانک زمانی‌که در جولای 2016 به ریاست یونی‌کردیت منصوب شد، به ارث برده است. واحد آلمانی این بانک، در مارس 2011 از سوی دفتر دادستانی منطقه نیویورک برای تراکنش‌ها با نهادهای ایرانی خاص احضار شد.

این جریمه‌ها باید به چندین مراجع قانونی نظیر وزارت دادگستری، دفتر دادستانی آمریکا در واشنگتن، وزارت خزانه داری، دفتر دادستانی منطقه نیویورک و دایره خدمات مالی نیویورک پرداخت شود.

یونی‌کردیت، بزرگ‌ترین بانک ایتالیا، یکی از چندین موسسه مالی اروپایی است که در پرونده‌هایی مشابه مصالحه کردند. 15 بانک اروپایی روی‌هم رفته بیش از 19.5 میلیارد دلار برای نقض تحریم‌های آمریکا علیه کشورهای مختلف پرداخت کرده‌اند. بانک بی ان‌پی پاریباس 8.97 میلیارد دلار جریمه در سال 2014 پرداخت کرد که بیشترین جریمه انفرادی بوده است.

این مصالحه، دومین مورد برای یک بانک ایتالیایی است. بانک اینتسا سانپائولو، دومین بانک بزرگ این کشور در ماه دسامبر 2016 با پرداخت 235 میلیون دلار برای حل و فصل اتهامات ناظران نیویورک موافقت کرد.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/6729