printlogo


مدیر انتشارات جمال:
بی دفاع ترین قشر در تهاجم فرهنگی ،کودکان و نوجوانان هستند
بی دفاع ترین قشر در تهاجم فرهنگی ،کودکان و نوجوانان هستند
کد خبر: 6786
مدیر انتشارات جمال با اشاره به اینکه باید برای کودک و نوجوان خوراک مناسب داشته باشیم، گفت: بی دفاع ترین قشر در تهاجم فرهنگی ،کودکان و نوجوانان هستند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  حجت الاسلام علیرضا سبحانی نسب پیش از ظهر امروز در آئین رونمایی از کتاب دایره المعارف شیعه با اشاره به اینکه  تعلیم و تربینت کودک بیشتر از سیاست اهمیت دارد، اظهار داشت: 1400 سال پیش اهلبیت(ع) گفته اند کودک و نوجوان زمینه رشد همه معارف و آموزهای تربیتی را دارد .

وی ادامه داد: اگر آن را در نوجوانی جدی گرفتید و  خوراک خوب را برای آن تامین کردید به خوبی تربیت خواهد شد در غیر اینصورت برخی افراد هستند که با خوراک خودشان در این زمین بذر مورد نظر خود را می کارند و آن چیزی را که می خواهندبرداشت می کنند.

مدیر انتشارات جمال با اشاره به تهاجم فرهنگی، عنوان داشت: وقتی تهاجم فرهنگی رخ می هد اولین گروهی که آسیب می بیند کودکان و نوجوانان هستند که سپر دفاعی ندارند اما بزرگسالان با توجه به دانش و بصیرت خود با آن برخورد خواهند کرد.

وی افزود:  بی دفاع ترین قشر در نقابل با تهاجم فرهنگی کودک و نوجوانان هستند چرا که کودک هر چیزی را قبول می کند.

سبحانی نسب با اشاره به اینکه  انتشارات جمال با 300 جلد در خصوص کودک در موضوعات مختلف فعالیت می کند، ابراز داشت:  دایره المعارف شیعه در سال گذشته به نتیجه رسید؛ در حال حاضر دایره المعارف وارداتی بسیار داریم به همین دلیل دایرالمعارف شیعه ای تولید نشده بود که این اولین دایرالمعارفی است که در این حد تولید و عرضه شده است.

وی اضافه کرد:  برخی از دایره المعارف هایی که عرضه می شود با مسائل و آموزه های دینی شیعه مشکل دارد ؛ بسیاری از کتاب هایی که ترجمه می شود به صورت کاملا ریز رگ هایی از فرهنگ غلط را القا می کنند.

مدیر انتشارات جمال خاطرنشان شد: کتاب کودک دارای اهمیت بسیار بالایی است که اگر ما این عرصه را جدی نگیریم با کتاب هایی که برخی افراد به طمع اقتصادی و یا نگاه فرهنگی خاص با خوراک خود در این عرصه فعالیت خواهند کرد که بعد از مدتی کودک ها ونوجوانان ما با فرهنگ خاصی بزرگ خواهند شد و امروز هم این مسال  را می بینیم که برخی نوجوانان با فرهنک غیر ایرانی بزرگ شده اند.


انتهای پیام/160
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/6786