printlogo


خریداری بیش از 104 دستگاه اتوبوس برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی قم
خریداری بیش از 104 دستگاه اتوبوس برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی قم
کد خبر: 7104
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: قرارداد خرید 104 دستگاه اتوبوس با هزینه هر دستگاه 13 میلیارد ریال نهایی شده است که 40 دستگاه آن در روزهای پایانی سال 97 وارد قم شد و 14 دستگاه اتوبوس جدید نیز تا هفته آینده وارد قم می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،عباس ذاکریان در نود و دومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که دوشنبه شب در ساختمان شهید باکری برگزار شد با اشاره به لایحه اخذ مجوز افزایش نرخ اتوبوس و مینی‌بوس‌های سازمان اتوبوسرانی در خطوط سطح شهر قم اظهار کرد: شاخص‌های تعیین نرخ بلیت اتوبوس و مینی‌بوس درون شهری در سال جاری شامل هزینه‌های سرویس و نگهداری، بیمه، تعمیرات و همچنین افزایش 20 درصدی تورم نسبت به سال گذشته است.

وی ادامه داد: میانگین افزایش نرخ اتوبوس و مینی‌بوس‌های سازمان اتوبوسرانی در خطوط سطح شهر در سال 1398حدود 19 درصد خواهد بود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: با بیان اینکه هزینه حمل هر مسافر توسط اتوبوس در قم یک هزار و 666 تومان است عنوان کرد: یک سوم این هزینه را مردم، یک سوم را شهرداری و یک سوم را باید دولت پرداخت کند.

ذاکریان اذعان کرد: 23 دستگاه اتوبوس در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی قم با قیمت هر دستگاه 7 میلیارد ریال خریداری و وارد قم شده است و طی هفته‌های گذشته نیز قرارداد خرید 104 دستگاه اتوبوس با هزینه هر دستگاه 13 میلیارد ریال نهایی شده است که 40 دستگاه آن در روزهای پایانی سال 97 وارد قم شد و 14 دستگاه اتوبوس جدید نیز تا هفته آینده وارد قم می‌شود.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/7104