printlogo


رئیس شورای اسلامی شهر قم:
تضعیف شوراهای اسلامی شهر و روستا مغایر قانون اساسی است
تضعیف شوراهای اسلامی شهر و روستا مغایر قانون اساسی است
کد خبر: 7362
رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: تلاش هایی در جهت تضعیف شورا ها، دولتی کردن شهرداری ها و محدود کردن اختیارات شوراها در سطح کشور پیگیری می شود که این موضوع مغایر قانون است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،عبدالله جلالی در نود و سومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که عصر امروز در ساختمان شهید باکری برگزار شد با اشاره به روز شورا و نقش شوراها در پیشرفت و توسعه کشور، اظهار داشت: تلاش هایی در جهت تضعیف شورا ها، دولتی کردن شهرداری ها و محدود کردن اختیارات شوراها در سطح کشور پیگیری می شود که این موضوع مغایر قانون است.

وی ادامه داد: یکی از اولویت هایی که باید در نظر گرفته شود افزایش اختیارات شوراها و شهرداری ها در مدیریت شهری است و در این میان دولتی کردن شورای شهر و شهرداری ها یک خطا و اشتباه کاربردی است.

جلالی افزود: فوریت در رسیدگی و حل مشکلات از جمله انتظار مردم از شورای اسلامی شهر قم است که در اولویت کارهای شورا قرار دارد.

وی ادامه داد:علاوه بر این اولویت بندی، اجرای طرح های کارشناسی، دوری از رانت خواهی و اجتناب از ورود  اعضای شورای شهر به حاشیه ها از جمله انتظارهای مردم از اعضای شورا است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم روز ملی شوراها را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: شوراهای اسلامی یکی از نمادهای مردم سالاری و مدیریت شهری است که این شوراها مسئولیت خطیر و سنگینی دارند و پاسخگویی به این مسئولیت ها جز با تلاش، جدیت و خدمت صادقانه محقق نمی شود.

وی ادامه داد: شوراهای اسلامی در دهه سوم فعالیت خود قرار دارند و این شوراها در این سالها تجربه های زیادی در امور مدیریت شهری با رویکرد علمی به دست آورده اند و این موجب شده تا انتظار مردم از این شورا افزایش یابد.

جلالی تاکید کرد: بعد از قوای سه گانه، رکن چهارم اداره کشور، شوراها هستند که این نشان از جایگاه و اهمیت شوراها در کشور است.


انتهای پیام/110
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/7362