printlogo


خاموشی های با برنامه طی تابستان در قم اعمال نمی شود
 خاموشی های با برنامه طی تابستان در قم اعمال نمی شود
کد خبر: 8404
مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت های شرکت نیروی برق قم گفت: در صورتی که مدیریت در مصرف برق صورت گیرد، تابستان امسال خاموشی های با برنامه در استان اعمال نخواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید محمد ارجمندزاده  افزود: وضعیت مصرف، بار و دمای هوا سه مولفه ای است که خاموشی های با برنامه را تعیین می کند و تمام تلاش شرکت توزیع نیروی برق جلوگیری از خاموشی های با برنامه در استان است.
وی در عین حال تصریح کرد: اگر دمای هوا و مصرف برق افزایش یابد، احتمال اعمال محدودیت هایی در استفاده از برق وجود دارد که البته این محدودیت ها به صورت عمومی نخواهد بود.
به گفته وی، با افزایش مصرف ممکن است خاموشی در برخی پست ها و خطوطی که محدودیت ظرفیت دارند، اعمال شود و بخش دیگری از خاموشی ها نیز بر اثر عملکرد سیستم های حفاظتی برای جلوگیری از آسیب رسیدن به تجهیزات تامین و توزیع شرکت برق خواهد بود.
ارجمندزاده بیان کرد: نیروگاه های برق آبی که سال گذشته دچار محدودیت آب بودند و برق تولید نمی کردند، با بارندگی های امسال، وارد مدار شده اند.
وی در عین حال افزود: تصور عدم اعمال خاموشی های با برنامه به دلیل بارش های خوب امسال، نادرست است و همچنان محدودیت هایی در خطوط توزیع و انتقال در تابستان وجود دارد که مشترکان باید مصرف بهینه را مدنظر داشته باشند.
وی با تاکید بر اتخاذ تمهیدات لازم و مدیریت مصرف برق، گفت: مشترکان در ساعات اوج مصرف حداقل مصرف برق را داشته باشند تا بین میزان تولید و مصرف توازن ایجاد شود و بدون خاموشی تابستان را پشت سر بگذاریم.
مدیرامور دیسپاچینگ و فوریت های شرکت برق قم اضافه کرد: بخش قابل توجهی از مصرف برق در تابستان مربوط به سیستم های سرمایشی و کولرهای گازی است که باید استفاده از این وسایل به ویژه در زمان اوج مصرف مدیریت شود.
حدود 528 هزار و 190 مشترک برق در قم وجود دارد که 36 درصد برق در استان مربوط به بخش خانگی، 27 درصد بخش صنعت، 15 درصد کشاورزی، 11 درصد عمومی، 9 درصد سایر مصارف است و 2 درصد نیز در بخش روشنایی معابر مصرف می شود.


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/8404