printlogo


آیت الله حسینی بوشهری در گفتگو با قم فردا:
مقاومت عامل ثبات، عزت و استقلال کشور است/ عقب نشینی زمینه پیشروی دشمن را فراهم می کند
مقاومت عامل ثبات، عزت و استقلال کشور است/ عقب نشینی زمینه پیشروی دشمن را فراهم می کند
کد خبر: 9543
امام جمعه قم با اشاره به اینکه مقاومت یک امر طبیعی است و باید در مقابل جاه طلبی دشمن ایستاد، گفت: مقاومت عامل ثبات، عزت و استقلال کشور است.
آیت الله سید هاشم بوشهری در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره اینکه مقام معظم رهبری در خصوص مقاومت به چند نکته کلیدی و اساسی اشاره کردند ، اظهار داشت:  باید مبانی مقاومت را بررسی کنیم.
وی ادامه داد: اصل مقاومت یک امر طبیعی است که انسان در هنگام برخورد با دشمنی که قصد دارد حقوق مردم را سلب کند و استقلال کشور را به وابستگی تبدیل کند مانند شرایط قبل از انقلاب ؛ پس طبیعی است که انسان در چنین جاه طلبی ها و تحقیرهایی واکنش لازم را نشان دهد و ما به این واکنش طبیعی مقاومت می گوئیم.
امام جمعه قم افزود: امام خمینی(ره) زمانی که نهضت را شروع کرد همیشه مورد نقد بود لذا عده ای با این تعبیرات می گفتند که امام با این اقدامات خود می خواهد عده ای را به کشتن بدهد و در ذهن آنها این بود که باید در مقابل دشمن تسلیم بود چون این مسئله به عنوان یک امر رایجی شده بود و افراد نمی خواستند در مقابل طراحی هایی که دنیای استکبار دارد مقاومت کنند.

مقاومت موجب عقب نشینی دشمن می شود
وی بیان داشت: بنابراین اصل مقاومت یک امر طبیعی است و زمانی که حقوق انسان می خواهد پایمال و استقلال او دستخوش تغییر و مورد تحقیر واقع شود باید انسان از خود مقاومت نشان دهد.
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه مقاومت موجب عقب نشینی دشمن می شود، ابراز داشت: تجربه نشان داده است زمانی که انسان یک قدم در راه خاص دشمن گام برمی دارد دشمن آن گونه نیست که کوتاه بیاید بلکه دشمن تلاش می کند فشار را بیشتر کند اگر انسان بخواهد در مقابل دشمن ایستادگی کند دشمن وادارد به عقب نشینی می شود ما از ابتدای انقلاب تا کنون با این مسئله مواجه بودیم و دشمنان ایران اساسا جمهوری اسلامی را نمی خواهند دشمنان ایران در جنگ تحمیلی در تلاش بودند تا نظام اسلامی را از بین ببرند و اگر این مقاومت های مردم در دفاع مقدس نبود طبیعتا امروزی وجود نداشت.

هزینه تسلیم شدن بیشتر از هزینه مقاومت است
وی ادامه داد: نکته دیگری که وجود دارد این است ، هزینه ای که انسان بابت تسلیم شدن در مقابل دشمن می پردازد به مراتب بیش از هزینه ای است که در مقابل مقاومت می پردازد؛ قبل از انقلاب شاه تسلیم بی چون و چرا بود که در مقابل او نفت کشور را به غارت می بردند، اقتصاد را از بین برده بودند و اساسا سفارت آمریکا برای کشور تصمیم می گرفت که نتیجه این تسلیم عمل به خواسته دشمن بود.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به آیات و روایات، خاطرنشان کرد: نکته دیگری این است که بر اساس آیات قرآن و روایات معصومین(ع) وعده داده شده است که اگر در مسیر الهی گام بردارید و اهداف الهی را دنبال کنید و طبیعتا در مقابل ظالم ایستادند جز وعده های الهی است که اگر شما ایستادگی کردید ما هم به شما نصرت عنایت می کنیم .
وی اضافه کرد:  پس بنابراین مقاومت یک امر طبیعی است و مقاومت باعث می شود که ما هزینه کمتری بپردزایم ممکن است شهید بدهیم کشته هم بدهیم اما در مقایسه با اینکه بخواهیم کشور را تسلیم  بیگانه کنیم خیلی تفاوت وجود دارد و علاوه بر این هم آیات الهی به ما وعده نصرت و پیروزی داده است .

عقب نشینی زمینه پیشروی دشمن را فراهم می کند
آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: نکته بعدی این است که دشمن این گونه نیست که با عقب نشینی ما او هم متوقف شود دشمن پیش روی خواهد کردو آن عقب نشینی ما نه تنها مانع پیش روی دشمن نخواهد شد بلکه زمینه پیشروی دشمن را هم فراهم خواهد کرد.
وی تاکید کرد: مقاومت عامل ثبات کشور است مقاومت مایع عزت کشور است مقاومت موجب حفظ استقلال کشور است.
امام جمعه قم با اشاره به اینکه مقاومت هم وظیفه است و هم ممکن، گفت: ما در طول این مدت به تعبیر یکی از این خارجی ها دکترین مقاومت امام را مطرح کرده و این را به عنوان یک اصل برای دنیا معرفی کرده ایم و این حرکت امام به عنوان یک الگو برای تمام دنیا گفته شده است.

انتهای پیام/160
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/9543