printlogo


وزارت خارجه جلوی برگزاری تولد ملکه انگلیس در تهران را بگیرید
وزارت خارجه جلوی برگزاری تولد ملکه انگلیس در تهران را بگیرید
کد خبر: 9716
دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران با بیان اینکه چرا مردم ایران باید پول برگزاری تولد ملکه انگلیس را بدهند؟ گفت: وزارت خارجه باید از برگزاری این مراسم جلوگیری کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علی کیان دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران در میزگردی که با عنوان « جنبش دانشجویی و تبیین رفت و آمدهای دیپلماتیک» در این خبرگزاری برگزار شد، در رابطه با برگزاری جشن تولد برای ملکه انگلستان در سفارت این کشور در تهران، گفت: درباره این جشن تولد که قرار است برای ملکه پیر و جنایتکار انگلستان گرفته شود، نکاتی مطرح است، اولا اینکه برخی می‌گویند این یک جشن ملی برای آنهاست،‌ ولی چرا ابعاد این کار تا این حد بزرگ است، یا تعداد مدعوان آن تا این حد بالاست و با مراسمات معمول فرق دارد. 

* چرا مردم ایران باید پول برگزاری تولد ملکه انگلیس را بدهند؟/ وزارت خارجه از برگزاری این جشن جلوگیری کند

وی افزود: از وزارت خارجه و مسئولان جمهوری اسلامی این سؤال را داریم که چرا به سفیر انگلیس این اجازه داده شده که اینگونه تحقیرآمیز با مردم ما صحبت کنند و اینکه چرا مردم ایران باید پول برگزاری اینگونه مراسم را بدهند؟

کیان ادامه داد: فکر می‌کنیم وزارت خارجه نباید این تحقیر را بپذیرد و باید از اصل ماجرا جلوگیری کند.

این فعال دانشجویی در ادامه با اشاره به تحرکات سفیر انگلیس در ایران اضافه کرد: حرکات سفیر انگلیس از نظر دانشجویان به شدت محکوم است و مقامات مسئول باید قویا اینها را زیرنظر داشته باشند. 

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران اظهار داشت: انگلیس برای ما با کشورهای دیگر قابل مقایسه نیست. اشغال ایران در دو جنگ جهانی، روی کار آوردن رضاخان دیکتاتور و دست داشتن در موضوع قحطی که در ایران رخ داد و ۹ میلیون ایرانی را از بین برد، از اقداماتی است که انگلستان در آن دست داشته و مردم ما این موضوع را فراموش نخواهند کرد. 

کیان اضافه کرد: دانشجویان براساس وظیفه انقلابی خودشان و به نمایندگی از ملت، درخواست برگزاری یک تجمع قانونی را در مقابل سفارت انگلیس برای نشان دادن اعتراض خود داشتند، ولی هنوز مجوزی به ما داده نشده است. 

وی تأکید کرد: مردم عزیز ما و کسانی که در بازار و محدوده اطراف سفارتخانه انگلیس در تهران هستند و به خصوص دانشجویان، می‌خواهند ببینند مدعوین جشن تولد ملکه انگلیس و کسانی که برای شرکت در جشن تولد ملکه بریتانیا وارد سفارت این کشور می‌شوند چه کسانی هستند.

این فعال دانشجویی یادآور شد: چه کسی این انگ را می‌پذیرد که می‌خواهد در مجلس سرو شراب و گوشت حرام خوک سفارت انگلیس شرکت کند؟ دانشجویان می‌خواهند این افراد را بشناسند و آنها را انگشت‌نما کنند. 

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حضور نخست وزیر ژاپن در ایران هم گفت:‌ اصل روابط دیپلماتیک مخصوصاً با کشورهای همسایه و کشورهای آسیای شرقی را تأیید می‌کنیم و دولت هم باید با دیپلماسی قوی برای حل مشکلات مردم تلاش کند.

* نخست وزیر ژاپن که خیانت آمریکا را چشیده با چه منطقی ماموریت ترامپ را انجام می‌دهد

کیان اضافه کرد: نکته‌ای که وجود دارد این است که نخست‌وزیر ژاپن برای میانجی‌گری به ایران آمده و ما به وی می‌گوییم که کشور شما بدعهدی و خیانت آمریکا در جنگ جهانی دوم را چشیده، همان چیزی که مردم ایران نیز تجربه کرده‌اند، مخصوصا در برجام که رئیس‌جمهور آمریکا با دهن‌کجی به عهد و پیمان از آن خارج شد، با این حال با چه منطقی قرار است ماموریت ترامپ را انجام دهد. 

این فعال دانشجویی تأکید کرد: با آن بدعهدی که ما از آمریکا سراغ داریم و مسلما ژاپن هم آن را می‌داند، قرار است نخست‌وزیر این کشور به مردم ایران چه وعده‌ای بدهد؟ آیا می‌خواهد بگوید رویه آمریکا تغییر کرده؟ یا قرار است باز زیر سلطه آمریکا برویم؟

کیان افزود: ما مذاکره با آمریکا را تجربه کرده‌ایم و مسلما سفر شینزوآبه به ایران آورده‌ای نخواهد داشت و به هیچ وجه نمی‌‌توان به آمریکا اعتماد کرد. 

وی در خاتمه گفت: مطمئنا با تکیه بر توان داخلی و استفاده از ظرفیت‌های درونی و همچنین دیپلماسی قوی با کشورهای همسایه می‌توانیم مشکلات را حل کنیم و مطمئنا مردم ما با آمریکا و دوستان آن اعتماد نخواهند کرد.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/9716