printlogo


آیت الله مکارم شیرازی:
مذاکره دوباره با آمریکا عقلی و منطقی نیست/نباید دانشگاه ها جناحی شوند
مذاکره دوباره با آمریکا عقلی و منطقی نیست/نباید دانشگاه ها جناحی شوند
کد خبر: 9860
آیت الله مکارم شیرازی تحریم را سلاح انسان های ضعیف دانست و گفت: آمریکایی‌ها به هیچ تعهدی پایبند نبوده و مذاکره با آنها از نظر عقلی و منطقی پذیرفتنی نیست.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به توهم فروپاشی نظام در ذهن ترامپ، اظهار داشت: سرمایه رئیس جمهور آمریکا چیزی جز دروغ نیست و در خود آمریکا نیز به این مساله اذعان کرده اند.
وی ادامه داد:  آمریکایی ها تصور می کردند با وارد شدن فشارهای اقتصادی ملت مقابل آنها زانو زده و مجبور به مذاکره می شویم.

این مرجع تقلید تحریم را سلاح انسان های ضعیف دانست و گفت: آمریکایی‌ها به هیچ تعهدی پایبند نبوده و مذاکره با آنها از نظر عقلی و منطقی پذیرفتنی نیست.

وی عنوان داشت: رئیس جمهور آمریکا توافقنامه ای را که چند سال زمان برده بود و مورد تایید اروپا و شورای امنیت هم بود را در مقابل دوربین ها از بین برد و آن را یکجانبه زیر پا گذاشت.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه در حوزه‌های علمیه طلاب فقط برای کسب علم و دانش تلاش می کنند، افزود: با استفاده از این شیوه و سنت در محیط های دانشگاهی می توان بسیاری از مشکلات را برطرف کرد.

وی اضافه کرد: نوآوری در تولید علم مهم است، علم به مکان و کشور خاصی متعلق نبوده و باید در کنار گردآوری، نسبت به خلاقیت و نوآوری در علوم نیز توجه لازم صورت گیرد و توجه به این امر مهم توسعه کشور را به دنبال دارد.

این استاد برجسته حوزه خاطرنشان کرد: باید میان آموزش های ارائه شده در دانشگاه و حل مشکلات مردم رابطه برقرار شده و هرچه این رابطه مستحکم‌تر باشد توسعه کشور با شتاب بیشتری دنبال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نباید دانشگاه ها جناحی شود، ابراز داشت: یکی از مسائل مهمی که در محیط های دانشگاهی باید مورد توجه قرار گیرد ارائه انتقادات سازنده به دستگاه‌های مختلف و برای پیشنهاد برای اصلاح رویه‌هاست و این مسئله باید به دور از گرایش‌های سیاسی و جناحی دنبال شود.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: دخالت و اظهار نظر درباره مسائل مهم کشور از جمله موضوعات سیاسی حق دانشجویان است، دانشجویان درباره موضوعات کشور انتقاد سازنده، مستدل و مؤدبانه و توام با راه حل و راهکار داشته باشند.

وی تربیت دانشجویان بر اساس آموزه های دینی و اخلاقی را مورد تاکید قرار داد و گفت: نباید شرایط به گونه ای باشد که استعدادهای پرورش یافته در کشور در کشورهای دیگر مورد استفاده قرار گیرند؛ باید شرایط برای استفاده از این استعدادها و ظرفیت ها در کشور وجود داشته باشد.

انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/9860