رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر قم:
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر قم، گفت: طی مذاکرات انجام شده امکان خرید واگن مونوریل فراهم شده و دولت نیز نسبت به تأمین مالی آن نظر مساعد دارد.
شهردار قم:
شهردار قم با اشاره به اینکه متروی قم به طول ۶ کیلومتر کاملاً آماده شده است، خاطرنشان کرد: مسئولیت تهیه واگن با وزارت کشور است و ما امروز برای راهاندازی متروی قم فقط مشکل تأمین واگن داریم؛ برای احداث فاز دوم مترو نیز برای سال آینده دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق اختصاصدادهشده است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم:
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم گفت: در طرح امکانسنجی خط دوم مترو قم به پردیسان طول مسیر از ۱۵ کیلومتر به ۲۸ کیلومتر و تعداد ایستگاهها از ۱۲ به ۲۱ ایستگاه افزایشیافته است.
روز جنجالی شورای اسلامی شهر؛
طرح تحقیق و تفحص از قطار شهری قم روز دوشنبه پس از یک بررسی همراه با چالش و جنجال در نهایت با ۶ رأی ممتنع، یک مخالف و ۶ رأی موافق به تصویب نرسید.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم گفت: برای تکمیل و عمده کارهای باقیمانده در فاز نخست پروژه مترو، بخشهایی از ایستگاههای عبوری و بخشهایی از دیو است که حدود 700 میلیارد تومان دیگر برای تکمیل این فاز نیاز داریم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم:
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: راهاندازی فاز نخست مترو قم نیازمند هزار میلیارد تومان اعتبار است
معاون اول رئیسجمهور؛
معاون اول رئیسجمهور با تأکید بر لزوم مشارکت جدی شهرداریها در تحقق شعار سال، گفت: شهرداریهای کشور به دلیل ارتباط نزدیک و تنگاتنگ با جامعه میتوانند از طریق مردمی کردن اقتصاد نقش مؤثری در تحقق شعار سال ایفا کنند.
شهردار قم:
شهردار قم گفت: وزارت صنعت و معدن نماینده خرید قطار بوده و با توجه به لزوم بهرهبرداری سریع، اجازه خرید قطار و واگن از تولیدکنندگان خارجی را داده است.
شهردار قم:
شهردار قم گفت: وزارت صنعت و معدن نماینده خرید قطار بوده و با توجه به لزوم بهرهبرداری سریع، اجازه خرید قطار و واگن از تولیدکنندگان خارجی را داده است.
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اهمیت توسعه و تکمیل مترو قم، اظهار کرد: به منظور ارتقاء خدمترسانی به زائرین حرم حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران، لزوم توسعه و تکمیل فاز دوم خط یک مترو قم باید مورد توجه باشد.
در جلسهای با حضور وزیر کشور، پروژههای منوریل و مترو شهر مقدس قم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مسئولین استانی و شهری و مسئولان قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا، در جریان بازدید از فاز نخست خط یک مترو قم با جدیت بر راهاندازی و بهرهبرداری مترو در آیندهای نزدیک تأکید کردند.
فاز یک مترو قم تقریبا کامل شده و تابلوهای راهنما نیز نصب شده و در انتظار تامین واگن است.
شهردار قم با بیان اینکه 55 واگن برای متروی قم اختصاص پیدا کرد، گفت: تا 15 ماه آینده این واگنها وارد قم میشود.
نائب رئیس سازمان نظام مهندسی استان قم در گفتگو با قم فردا:
نائب رئیس سازمان نظام مهندسی استان قم با بیان اینکه هزینه برای ادامه منوریل منطقی و شرعی نیست، گفت:احداث منوریل در قم متاسفانه به دلایل سیاسی مورد استقبال قرار گرفت و دلایل کارشناسی وجود نداشت.
دادستانی عمومی و انقلاب استان قم ضمن بازدید از پروژه متروی قم در جریان آخرین وضعیت اجرای این پروژه قرار گرفت.
معاون برنامهریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: زمان بهرهبرداری از پروژه مترو مشخص نیست و نمیتوانیم زمان خاصی را برای آن پیشبینی کنیم.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) از بخشهای مختلف پروژه کلان مترو قم بازدید کرد.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم گفت: با توجه به افزایش جمعیت منطقه پردیسان در آیندهای نزدیک خط B مترو یک خط سنگین بوده و باید در حد خطوط تهران به آن نگاه کنیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم با اشاره به اینکه فازهای بعدی متروی قم نیز در حال بررسی هستند گفت: ادامه خط مترو توجیهپذیری و ظرفیت مسافر بهتری دارد.