صد‌ها پهپاد یمنی ضربات دردناکی به عربستان وارد کرده است

ائتلاف سعودی اعلام کرد نیرو‌های انصارالله یمن از ابتدای سال ۲۰۱۵ بیش از ۴۳۰ موشک بالستیک و ۸۵۱ پهپاد مسلح به سوی عربستان شلیک کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف سعودی روز گذشته در گزارشی اعلام کرد نیرو‌های انصارالله یمن از ابتدای سال ۲۰۱۵ تا به امروز بیش از ۴۳۰ موشک بالستیک و ۸۵۱ پهپاد مسلح را به سوی عربستان شلیک کرده که طی آن خسارات دردناکی به این کشور وارد شده است. 

سخنگوی ائتلاف سعودی مدعی شد: انصارالله از فرودگاه صنعا به عنوان پایگاهی برای حمله به عربستان استفاده می‌کند.

عربستان از سال ۲۰۱۵ با همدستی برخی کشور‌ها از جمله امارات با دخالتی آشکار در امور داخلی یمن وارد جنگی بی رحمانه با این کشور شده اند و تا به حال علی رغم اعتراف چند باره مقامات سعودی به بی نتیجه بودن این جنگ ده‌ها هزار یمنی را بیشتر آن‌ها از غیرنظامیان بودند به خاک و خون کشیده اند.

المالکی ضمن رد محاصره فرودگاه صنعا مدعی شد: پرواز‌های سازمان ملل و سارمان‌های بشر دوستانه به این فرودگاه آزاد است.

سازمان ملل متحد در گزارش‌های سالانه خود وضعیت انسانی در یمن را به عنوان یک فاجعه جهانی عنوان کرده؛ در طول این سال‌های جنگ عربستان با ایجاد موانع برای کمک رسانی به مردم مظلوم یمن بحرانی انسانی را در این کشور رقم زده است.

یمن در حال حاضر در فقر و قحطی شدیدی گرفتار است و عربستان در بسیاری از موارد اجازه رسیدن کمک‌های بشردوستانه سازمان‌های جهانی به این کشور را نمی‌دهد.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/30342
اخبار مرتبط

نظرات شما