عین الاسد نشان داد ایران از هیچ کشوری واهمه ندارد/ حمله موشکی ایران به پایگاه «عین الاسد»، موید ناتوانی آمریکا در مقابل جمهوری اسلامی است

محمد ابو ندا گفت: حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی «عین الاسد» نشان دهنده اعتبار رهبری تهران بوده و مؤید آن است که جمهوری اسلامی از هیچ کشوری واهمه ندارد .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، دو سال پیش، در چنین روزی یک اتفاق مهم توجه جهان را به خود جلب کرد؛ حمله موشکی جمهوری اسلامی ایران به پایگاه آمریکایی عین الاسد در استان الانبار عراق که یکی از بزرگترین و مهمترین پایگاه های نظامی آمریکا به شمار می رود. جمهوری اسلامی ایران این حمله کوبنده و مقتدرانه را در پاسخ به جنایت تروریستی دولت آمریکا و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور وقت آن، یعنی در پاسخ به جنایت ترور سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس انجام داد و خسارت سنگینی را به نیروهای تروریستی آمریکا در عراق تحمیل کرد.

در این عملیات که عملیات «شهید سلیمانی» نام داشت، نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با پرتاب تعدادی موشک‌ بالستیک از کرمانشاه، پایگاه عین‌الاسد در استان الانبار عراق و پایگاهی در اربیل را که محل استقرار نیروهای آمریکایی بودند، هدف قرار داد. این عملیات در ساعت ۱:۲۰ بامداد یعنی همان ساعت هدف قرار گرفتن خودروی شهید سلیمانی و همراهان او انجام شد.

روز پنج شنبه ۱۹ دی سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران طی نشستی خبری به تشریح جزئیات این حمله پرداخت. وی از پرتاب ۱۳ موشک از طراز قیام و فاتح ۳۱۳ برای انهدام اهداف از پیش تعیین شده به سوی پایگاه عین‌الاسد خبر داد. سردار حاجی زاده همچنین با بیان اینکه امکان هدف قراردادن آسایشگاه و محل استقرار نیروهای آمریکایی نیز برای سپاه پاسداران وجود داشته، اما هدف این عملیات را نه کشتن افراد بلکه ضربه زدن به ماشین جنگی، مرکز کنترل و فرماندهی، یگان‌های پهپادی -بالگردی و مجموعه امکانات خط پروازی آمریکا در این پایگاه بیان کرد.

وی تصریح کرد: با این وجود، شش فروند هواپیمای آمریکایی، کشته‌ها و زخمی‌های این کشور در عین الاسد را به بیمارستان‌هایی در اسرائیل و اردن و یک بیمارستان در نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد منتقل کردند. اگر می‌خواستیم سربازان آمریکایی را بکشیم، می‌توانستیم ۵۰۰ نفر از آن‌ها را در عین الاسد بکشیم. اما هدف ما این نبود، با این حال چون اتاق فرماندهی عملیات و سایر تأسیسات مهم این پایگاه منهدم شدند بدون شک آمریکایی‌ها کشته و زخمی داشتند.

سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز دربارهٔ این عملیات گفت: «برای تلفات انسانی هدف گذاری نکردیم. کشتن سربازان دشمن اهمیتی نداشت اما تجهیزات راهبردی دشمن آنجا وجود داشت که اهداف ما بودند».

طی رزو‌های آغازین پس از حمله موشکی ایران به پایگاه «عین الاسد»، مقامات آمریکا به خصوص «دونالد ترامپ»، «مایک پمپئو» و «مارک اسپر» مدعی بودند که در پی این حمله آسیبی به نظامیان تروریست آمریکا نرسیده است. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پس از انجام این حمله، ابتدا ادعا کرد در حمله موشکی ایران به کسی هیچ آسیبی نرسیده، اما پس از افشای نخستین اخبار درباره شناسایی اولین گروه از نظامیان مصدوم مغزی یک هفته پس از این حملات، سعی کرد شدت جراحت این نظامیان را کم اهمیت جلوه دهد و گفت این افراد دچار "سردرد" شده اند و صدماتشان "جدی" نیست.

اما علی رغم تلاش مقامات آمریکایی برای پنهانکاری در مورد تلفات حاصل از حمله موشکی به عین الاسد، به مرور مسئولان این کشور به صدمات جدی وارده بر سربازان آمریکایی در این پایگاه اذعان کردند و ابعاد جدیدی در این زمینه منتشر شد.

به منظور بررسی ابعاد مختلف حمله موشکی جمهوری اسلامی ایران به پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق و دلایل پنهانکاری آمریکا در خصوص میزان تلفات این حمله، با «محمد ابو ندا» فعال سیاسی فلسطینی و کارشناس مسائل استراتژیک منطقه گفتگو کردیم که در ادامه مشروح این گفتگو را می خوانید:

سوال: حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی عین الاسد چه اهمیتی داشت؟

محمد ابو ندا: این اولین حمله مستقیم پس از جنگ جهانی دوم به پایگاهی متعلق به ارتش تروریستی اشغالگر آمریکا بوده است و این موضوع نشان دهنده عظمت و اعتبار رهبری، ارتش و ملت جمهوری اسلامی و مؤید آن است که ایران از هیچ کشوری در جهان واهمه ای ندارد ، بلکه فقط از خدای متعال می ترسد.

این نشانه بزرگی است که از آغاز شمارش معکوس برای پایان هژمونی آمریکا بر جهان و افول سلطه تک قطبی از سوی کشور تروریست آمریکا خبر می دهد! حمله ایران کشورهای جهان را تشویق کرد که به آمریکا نه بگویند. این حادثه باعث تضعیف و کاهش اعتبار آمریکا در جهان شد.

سوال: نظر شما در مورد اظهارات متناقض سران و مسئولان آمریکایی در مورد خسارت هاو تلفات ناشی از حمله ایران به پایگاه عین الاسد چیست؟

محمد ابوندا: اظهارات ضد و نقیض سران ایالات متحده در مورد خسارات ناشی از حمله ایران به پایگاه عین الاسد، گواه قطعی دروغ های دولت تروریستی آمریکاست که خسارات سنگین وارده به ارتش این کشور را پنهان کرده است.

سوال: به نظر شما چرا دونالد ترامپ به وضوح در مورد واقعیت این حمله دروغ می گفت و ادعا کرد که هیچکس در این حمله آسیب ندیده است؟

محمد ابو ندا: دروغ‌های آشکار ترامپ در مورد حمله موشکی و ادعای مجروح نشدن سربازان آمریکایی، موید ناتوانی دولت‌ تروریستی آمریکا در مبارزه با جمهوری اسلامی ایران است.

 انتشار اسناد فراوان از داخل پایگاه عین الاسد نشان دهنده حجم خسارت های زیاد و تعداد کشته های ارتش تروریستی، قاتل و اشغالگر ناشی از حمله ایران به قلب پایگاه آمریکایی است و آن را اثبات می کند.

سوال: فرماندهان و افسران آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد بارها در مصاحبه های مختلف لحظات سنگین حمله موشکی ایران را توصیف کرده اند؛ آیا شما اظهارات آنها را اعتراف عمیق به حجم بالای خسارت وارده می دانید؟

محمد ابو ندا: در مصاحبه های متعددی که افسران و فرماندهان آمریکایی در داخل پایگاه عین الاسد در آن حوادث لحظه حمله موشکی را بازگو کردند، می بینیم که اعتراف عمیق به حجم تلفات وجود دارد و تاکید می کند که تعداد کشته ها صدها نفر است. نیروهای ارتش جنایتکار آمریکایی اشغالگر و عکس های داخل پایگاه عین الاسد بزرگترین گواه بر ویرانی بزرگی است که از داخل بر این پایگاه وارد شده است. چنانچه مشاهده کردید آمریکا جرات نکرد حمله ای علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دهد. حمله به عین الاسد حمله دقیقی بود که موشک به دقت به هدف مورد نظر اصابت کرد و این اعتماد به نفس خاصی برای ایران به همراه داشت و نشان داد که این آغاز جنگ باز و مستقیم با ارتش آمریکاست.  در بعد دیگر باید بگویم که این حمله دشمنان در  کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و رژیم صهیونیستی را به شدت غافلگیر کرد.

سوال: اهمیت حمله ایران به پایگاه آمریکایی عین الاسد و تاثیر آن بر تقویت محور مقاومت را چگونه ارزیابی می کنید؟

محمد ابو ندا: ما از سپاه پاسداران و نیروی قدس تشکر و قدردانی می کنیم که به وعده خود عمل کرد. جمهوری اسلامی ایران قواعد درگیری را که آمریکا تلاش می کند تا به منطقه و ایران تحمیل کند، نمی پذیرد واجازه نمی دهد که آمریکا هر کاری خواست انجام دهد و بدون تاوان و مجازات فرار کند. بر این اساس بود که ایران اوضاع را به حالت عادی بازگرداند و ثابت کرد که قواعد درگیری باید مبتنی بر احترام متقابل باشد.

ایران دست به عملیات نظامی زد و این عملیات بسیار مهم بود. حمله به آمریکا مفاهیم فراوانی در لایه های خود بازتاب داد؛ زیرا تاکنون هیچ کشور و قدرتی با آمریکا مبارزه مستقیم و میدانی نکرده بود و تنها ایران بود که امتیاز آن را به نام خود ثبت کرد.

حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد، برای محور مقاومت موجب تقویت اراده و اعتماد به نفس شدید گروه های مقاومت شد، زیرا تاکید می کند که شکست دولت تروریست آمریکا قریب الوقوع است و زمان خروج آنها از منطقه فرا رسیده است.

این حمله ثابت کرد که کشورهای محور مقاومت دست بالا را در شکست آمریکا در منطقه و شکست پروژه تکفیری آن و همچنین شکست بزرگ عملیات نظامی آمریکا و پروژه ویرانگر آن در منطقه دارد.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/30570
اخبار مرتبط

نظرات شما