قم در تحقق شبکه ملی اطلاعات پیشگام می‌شود

دهدشتی گفت: سیاست دولت جدید حمایت از نخبگان و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در تحقق شبکه ملی اطلاعات است، انتظار می رود استان قم با توجه به رتبه ششم شاخص توسعه فاوا بتواند در این زمینه پیشگام باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،جلسه شورای اداری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم با حضور سید حسین دهدشتی معاون امور دولت، مجلس و استان ها، حسین حمیدی پور مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، جواد غلام پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم و سایر مدیران و کارکنان، در محل اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم برگزار شد.

معاون امور دولت، مجلس و استان‌ها گفت: هدف از بازدید سرزده به استان ها، جلوگیری از تشریفات و بازرسی عملکرد ادارات تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
وی با اشاره به اینکه استان قم اولین استانی است که به صورت سرزده مورد بازدید قرار می‌گیرد افزود: استان قم با توجه به ظرفیت مراکز حوزوی و نزدیکی به تهران و پایداری ارتباطات جایگاه ویژه ای درکشور دارد و در ارزشیابی های استانی در وضعیت مطلوب قرار دارد.

دهدشتی تصریح کرد: هدف ما متمرکز شدن روی استان هاست و این سفر برای انسجام بهتر در رابطه وضعیت ادارات کل صورت گرفت. با نظر به اینکه سیاست دولت جدید حمایت از نخبگان و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در تحقق شبکه ملی اطلاعات است، انتظار می رود استان قم با توجه به رتبه ششم شاخص توسعه فاوا بتواند در این زمینه پیشگام باشد.

وی با بیان اینکه امیدواریم در نتیجه این سفر برخی دغدغه‌های اصلی رسیدگی شود ادامه داد: با توجه به اینکه تمامی روستاهای استان قم به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند، نیاز است تا با همکاری این استان در بحث خدمات رسانی به روستاها، اثربخشی توسعه روستایی، خلق ارزش افزوده، پیوست فرهنگی، میزان کاربردی بودن افزایش ضریب نفوذ اینترنت در روستاها برای عموم مردم بررسی صورت گیرد.

حمیدی پور مدیرکل هماهنگی استان ها با اشاره به ظرفیت های بالای استان ها در رسیدگی به وظایف محموله به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: دفترهماهنگی امور استان‌ها آمادگی هرگونه همکاری را دارد و چنانچه چالشی در هرحوزه ای موجود است به این دفتر اعلام تا پیگیری شود.

جواد غلام پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم، نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارش از وضعیت ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بیان کرد: از چالش های اصلی ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، ارایه تسهیلات از محل تبصره الف و ب قانون بودجه، توسعه تلفن ثابت روستایی، پهنای باند مناسب برای توسعه روستایی، دولت الکترونیک، عدم تجهیزات کافی و فقدان نیروی انسانی است.

وی با اشاره به اینکه برنامه فعلی اداره کل استان قم توسعه خدمات الکترونیک و افزایش اثربخشی در روستاها است خاطرنشان کرد تعداد روستاهای بالای 20 خانوار استان ۱۳۱ مورد است که در حال حاضر همه روستا دارای ارتباطات تلفن همراه و تمامی روستا به اینترنت پر سرعت متصل هستند و 126 مدرسه روستایی به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

در پایان این جلسه، همکاران اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن ارائه گزارش از وضعیت موجود، نقطه نظرات خود در مورد مشکلات را بیان کردند.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/30798
اخبار مرتبط

نظرات شما